Celem szkoleń było przygotowanie doradców zawodowych do pracy zdalnej z klientem i omówienie różnych aspektów organizacyjnych i merytorycznych takiej usługi. Program szkolenia obejmował takie zagadnienia, jak specyfika poradnictwa zawodowego na odległość, kompetencje doradcy zawodowego do pracy online z klientami. Podczas szkolenia została również omówiona rozmowa doradcza online, a także narzędzia, kwestionariusze oraz inne zasoby wspierające proces doradczy w formie zdalnej. Uczestnicy dowiedzieli się również jak organizować spotkania informacyjne w formie zdalnej. Zaprezentowana została tematyka naszych spotkań prowadzonych online w 2020 r.
Dodatkowo, w programie szkolenia znalazła się także krótka prezentacja nt. nowych funkcjonalności Europass 2.0. Efektem szkolenia było przede wszystkim podniesienie skuteczności zawodowej pracowników powiatowych urzędów pracy w realizacji zdalnej usługi doradczej.
W szkoleniach wzięło udział 30 doradców zawodowych z powiatowych urzędów pracy z terenu woj. podlaskiego.
Wydarzenie odbyło się podczas Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery 2020.