W dniach 26-27 listopada 2020 r. odbyły się VII Targi Pracy dla Osób z Niepełnosprawnościami poświęcone aktywizacji zawodowej na obecnym rynku pracy. Wydarzenie było zorganizowane przez Fundację Aktywizacja Oddział w Białymstoku. Ze względu na sytuację epidemiologiczną, targi odbyły się w formie online, za pośrednictwem platformy ZOOM.
W trakcie targów osoby z niepełnosprawnością mogły uczestniczyć w webinarach nt. rekrutacji pracowników, dostępności miejsc pracy czy samorealizacji zawodowej oraz nawiązać kontakt z potencjalnym pracodawcą i zapoznać się z aktualnymi ofertami pracy lub stażu. Uczestnicy targów korzystali również z usług instytucji publicznych takich jak Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku, Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, Zakład Ubezpieczeń Społecznych czy Powiatowy Urząd Pracy w Białymstoku. 27 listopada swoją ofertę doradczą zaprezentowało Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Białymstoku. Z konsultacji online udzielanych przez doradcę zawodowego-psychologa i doradcę EURES skorzystało 7 osób.
Harmonogram spotkań online podczas targów:
26 listopada 2020 (czwartek) zostały zaplanowane webinary, podczas których była mowa o rekrutacji pracowników, dostępności, samorealizacji i zmieniającym się rynku pracy w czasie pandemii.
"Od kandydata do pracownika - procesy HR oczami pracodawcy."
Ivy Technology
10.15 - 11.30
"Dostępność miejsc pracy."
Podlaski Sejmik Osób z Niepełnosprawnościami
11.30 - 12.45
"Wykorzystaj swój potencjał."
Stowarzyszenie InspirOFFnia
12.45 - 14.00
"Gdy niemożliwe staje się możliwe."
27 listopada 2020 - wirtualne konsultacje ze specjalistami i rozmowy z pracodawcami
Wydarzenie było finansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.