Zasady rozliczenia wsparcia pomostowego i inwestycyjnego

Zasady przyznania i rozliczenia wsparcia pomostowego i inwestycyjnego reguluje Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie „Przedsiębiorczość przepisem na sukces" oraz Umowa na otrzymanie wsparcia finansowego i Umowa o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego.

W celu rozliczenia wsparcia otrzymanego w ramach Umowy na otrzymanie wsparcia finansowego, Beneficjent pomocy zobowiązany jest do :

1) dokonania zakupów towarów i/lub usług ze środków przyznanych na rozwój przedsiębiorczości zgodnie z biznes planem stanowiącym załącznik do Wniosku o przyznanie środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości (Załącznik nr 1 do Umowy), w sposób gwarantujący osiągnięcie założonych celów i zadań,

2) zrealizowania inwestycji objętej wsparciem, zgodnie z harmonogramem
rzeczowo-finansowym przedsięwzięcia (Załącznik nr 2 do Umowy),

3) złożenia w terminie 30 dni od dnia zakończenia realizacji inwestycji, oświadczenia o dokonaniu zakupów towarów i/lub usług zgodnie z biznes planem oraz szczegółowego zestawienia poniesionych wydatków inwestycyjnych (towarów lub usług, których zakup został dokonany ze środków pochodzących z dotacji wraz ze wskazaniem parametrów technicznych i/lub jakościowych), zgodnie z załącznikiem nr 3 do Umowy oraz uzyskania akceptacji Beneficjenta dla złożonych dokumentów,

4) poddania się kontroli w miejscu prowadzenia działalności gospodarczej, w zakresie prawidłowości korzystania ze środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości i uzyskania pozytywnej oceny realizacji przedsięwzięcia, zgodnej z wnioskiem.

Finansowe wsparcie pomostowe wypłacane jest w miesięcznych transzach. Przed wypłatą kolejnej transzy wsparcia, Beneficjent pomocy powinien:

  • rozliczyć środki otrzymane w ramach wsparcia pomostowego na podstawie zestawień wydatków poniesionych w ramach wsparcia pomostowego zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do Umowy,
  • przedłożyć Beneficjentowi dokumentację potwierdzającą powstanie obowiązku opłacenia składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne lub potwierdzenia dokonania zapłaty składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne.

 Jeśli Beneficjent pomocy nie ma obowiązku samodzielnie opłacać składek na ubezpieczenie społeczne (jest zatrudniony w innej firmie/instytucji) przedstawia zaświadczenie o odprowadzaniu składek na ubezpieczenie społeczne przez jego pracodawcę.

Rozliczenie środków otrzymanych w ramach transz wsparcia pomostowego następuje poprzez przedstawienie przez Beneficjenta pomocy, w okresie do 5 dni roboczych następujących po zakończeniu miesięcznego okresu rozliczeniowego.

Złożenie rozliczenie przed terminem, o którym mowa wyżej nie oznacza zmiany terminu kwalifikowalności wydatków poniesionych w ramach wsparcia pomostowego.

W przypadku niewykorzystania transzy wsparcia pomostowego za okres rozliczeniowy przedstawiony w rozliczeniu, kwota następnej transzy dotacji zostanie pomniejszona o kwotę niewykorzystanych środków.

Załączniki

Prezentacja
Prezentacja.pdf 403 KB
Opis faktury lub innego dokumentu finansowego
Opis faktury lub innego dokumentu finansowego.docx 11 KB
Zestawienie poniesionych wydatków inwestycyjnych
Zestawienie poniesionych wydatków inwestycyjnych.xls 30 KB
Zestawienie wydatków poniesionych w ramach wsparcia pomostowego
Zestawienie wydatków poniesionych w ramach wsparcia pomostowego.xls 106 KB

Informacje o publikacji dokumentu