Do zakresu zadań Wydziału Obsługi Finansowej EFS należy w szczególności:
1) obsługa PO WER poprzez:
a) przygotowywanie projektów wewnętrznych procedur wdrażania PO WER oraz innych dokumentów wymaganych procesem wdrażania PO WER w zakresie zadań realizowanych przez Wydział,
b) zabezpieczenie środków na realizację PO WER oraz opracowywanie prognoz wydatków w ramach PO WER,
c) opracowywanie informacji dotyczących nieprawidłowości oraz odzyskiwanie kwot podlegających zwrotowi w ramach PO WER, w tym przygotowywanie w tym zakresie decyzji administracyjnych,
d) sporządzanie dokumentacji finansowej w zakresie finansowania oraz współfinansowania PO WER,
e) przygotowywanie zgłoszenia do ministra właściwego do spraw finansów publicznych podmiotów podlegających wykluczeniu do rejestru podmiotów wykluczonych.
f) przygotowywanie deklaracji wydatków w ramach PO WER i przekazywanie ich do IZ;
g) wystawianie na rzecz beneficjentów programu PO WER zleceń płatności na podstawie informacji otrzymanych z komórek merytorycznych, poprzez rejestrację danych dotyczących tych zleceń,
h) wprowadzanie danych do SL2014;
2) obsługa RPO poprzez:
a) przygotowywanie projektów wewnętrznych procedur wdrażania RPO oraz innych dokumentów wymaganych procesem wdrażania RPO w zakresie zadań realizowanych przez Wydział,
b) zabezpieczenie środków na realizację RPO oraz opracowywanie prognoz wydatków w ramach RPO,
c) opracowywanie informacji dotyczących nieprawidłowości oraz odzyskiwanie kwot podlegających zwrotowi w ramach RPO, w tym przygotowywanie w tym zakresie decyzji administracyjnych,
d) sporządzanie dokumentacji finansowej w zakresie finansowania oraz współfinansowania RPO,
e) przygotowywanie zgłoszenia do ministra właściwego do spraw finansów publicznych podmiotów podlegających wykluczeniu do rejestru podmiotów wykluczonych,
f) przygotowywanie deklaracji wydatków w ramach RPO i przekazywanie ich do IZ,
g) wystawiane na rzecz beneficjentów programu RPO zleceń płatności na podstawie informacji otrzymanych z komórek merytorycznych, poprzez rejestrację danych dotyczących tych zleceń,
h) wprowadzanie danych do SL2014;
3) realizacja zadań dotyczących zamykania Działań 6.1 i 8.1 PO KL obejmujących w szczególności:
a) opracowywanie informacji dotyczących nieprawidłowości i ich przekazywanie do Instytucji Pośredniczącej oraz odzyskiwanie kwot podlegających zwrotowi w ramach POKL,
b) sporządzanie informacji o stanie rozliczeń beneficjentów,
c) wprowadzanie danych do systemu KSI (zgodnie z wykonywanymi zadaniami).