Informacja o zmianach w zakresie zgłaszania ofert pracy do e-Praca (aktualnie Centralna Baza Ofert Pracy)

Print Drukuj

W związku z wejściem w dniu 01.06.2025 r. Ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia Powiatowy Urząd Pracy w Ciechanowie informuje o zmianach w zakresie zgłaszania ofert pracy do e-Praca (aktualnie Centralna Baza Ofert Pracy).

Ww. ustawa wprowadza nowe zasady zgłaszania przez pracodawców ofert pracy do urzędów pracy i upowszechniania w bazie ofert pracy o nazwie ePraca (aktualnie Centralna Baza Ofert Pracy).

W art. 83 ust. 2 pkt 1 tej ustawy określono, że oferty pracy do ePracy obowiązkowo zgłaszają podmioty, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z dnia 2022 r. poz. 902) tj:

  1. organy władzy publicznej;
  2. organy samorządów gospodarczych i zawodowych;
  3. podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;
  4. podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;
  5. podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycje dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji konsumentów.

Efektem przedmiotowej zmiany ma być zwiększenie liczby ofert pracy i ułatwienie osobom bezrobotnym i osobom poszukującym pracy znalezienia zatrudnienia. Dotyczy to w szczególności ofert pracy na stanowiska specjalistyczne.

Ponadto tut. Urząd informuje o możliwości składania ofert pracy z wykorzystaniem formularza elektronicznego dostępnego w serwisie praca.gov.pl oraz zgłaszania zapotrzebowania na organizację giełd pracy.

Z dniem wejścia w życie ww. ustawy będzie istniała możliwość założenia w PUP indywidualnego konta pracodawcy, przedsiębiorcy, agencji zatrudnienia lub innego podmiotu ubiegającego się o formy pomocy lub korzystającego z form pomocy, podmiotu ubiegającego się o wpis do rejestru agencji zatrudnienia  lub o akredytację. Założenie i dostęp do indywidualnego konta wymagać będą uwierzytelnienia.
W przypadku założenia indywidualnego konta, wnioski, w tym wnioski o udzielenie formy pomocy, wyjaśnienia, odwołania i zażalenia będzie się wnosić się za pośrednictwem tego konta.

PUP zapewni w swojej siedzibie pomoc przy zgłaszaniu ofert pracy do e-Pracy. Pracodawca w zgłoszeniu oferty pracy wybierać będzie PUP wiodący w zakresie realizacji oferty pracy, właściwy ze względu na siedzibę pracodawcy albo miejsce wykonywania pracy albo inny wybrany przez siebie PUP. Pracodawca poza wybraniem PUP wiodącego będzie mógł wybrać dodatkowe PUP odpowiedzialne za realizację oferty pracy, w szczególności, jeżeli miejscem wykonywania pracy określonym w ofercie pracy jest województwo lub teren całego kraju.

Więcej informacji możecie Państwo uzyskać  w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Ciechanowie, ul. Tadeusza Sygietyńskiego 11, 06-400 Ciechanów lub telefonicznie pod numerami:

  • 23 673 08 63;
  • 23 673 08 80;
  • 23 673 08 81;
  • 23 673 08 71;
  • 23 673 08 67.
Informacje o publikacji dokumentu