Telemarketer

Print Drukuj

Telemarketer w imieniu firmy zajmującej się sprzedażą towarów i usług, funduszy emerytalnych, ubezpieczeń itp. udziela telefonicznie informacji, umawia klientów na spotkania z agentami, przekonuje potencjalnych klientów o korzyściach z nabycia produktu lub usługi.
 

Zadania zawodowe:
 

  • zbieranie informacji o produkcie, usłudze oferowanej przez firmę, w imieniu której telefonuje do potencjalnego klienta;
  • przekazywanie potencjalnemu klientowi telefonicznie informacji o produkcie bądź usłudze firmy, którą reprezentuje;
  • przekonywanie klienta o wartości oferowanego produktu lub usługi;
  • umawianie klienta z agentem oferującym określoną usługę;
  • kompletowanie bazy telefonicznej potencjalnych klientów, z uwzględnieniem cech adresata; jego wieku, poziomu wykształcenia, miejsca zamieszkania itp.;
  • współpraca z działem marketingu firmy w zakresie dostarczania list potencjalnych klientów z ich nazwiskami i numerami telefonów;
  • współpraca z agentami bądź sprzedawcami firmy w sprawach dotyczących wartości oferowanego produktu lub usługi.
 

Warunki podjęcia pracy w zawodzie:

 
Telemarketer powinien mieć wykształcenie minimum średnie, a także znać w stopniu dobrym obsługę komputera. Coraz częściej wymagana jest znajomość języków obcych. Dodatkowe kwalifikacje, które są mile widziane to znajomość technik sprzedaży i umiejętności marketingowe. Przed rozpoczęciem pełnienia obowiązków trzeba wziąć udział w szkoleniach specjalistycznych: w zakresie metod sprzedaży telefonicznej, produktów czy usług firmowych.
 

Wymagania psychofizyczne:

 
Od specjalisty w tym zawodzie oczekuje się:
  • umiejętności nawiązywania kontaktów,
  • komunikatywności,
  • cierpliwości,
  • odporności na stres i monotonię,
  • predyspozycji do komunikacji werbalnej: poprawnej gramatyki, dykcji,
  • koncentracji uwagi,
  • dobrej pamięci,
  • umiejętności przekonywania i negocjowania
 

Przeciwwskazania do wykonywania zawodu:

 
Przeciwwskazaniem do wykonywania zawodu telemarketera są: wady wymowy i choroby narządu głosu, niedosłuch, trudności w nawiązywaniu kontaktów interpersonalnych, wady wzroku niedające się skorygować szkłami optycznymi, nadpobudliwość emocjonalna, choroby psychiczne oraz zmiany zwyrodnieniowe kręgosłupa.
 

Możliwości i szanse zatrudnienia:

 
Telemarketer zatrudnienia może szukać w dużych firmach, oferujących ogólnodostępne usługi czy sprzedaż towarów np. w funduszach emerytalnych, bankach, towarzystwach ubezpieczeniowych, firmach farmaceutycznych, wydawnictwach, firmach działających w branży komunikacyjnej.
 

Szkoły:

 
Nie ma szkół kształcących w zawodzie telemarketera. O przyjęciu do pracy decydują raczej predyspozycje niż konkretne wykształcenie. Osoba przyjęta do pracy objęta zostanie szkoleniami specyficznymi dla danej firmy czy branży.
 
Firmy realizujące kursy i szkolenia  sprzedażowe oraz z zakresu obsługi klienta:
 
KM Studio
ul. Piotrkowska 125, 90-430 Łódź
tel. 42 209 30 67
e-mail: kmstudio@kmstudio.com.pl
www.kmstudio.com.pl
 
Szkolenia Łódź
ul. Sienkiewicza 9, 90-113 Łódź
tel. 797 498 073
e-mail: biuro@szkolenia-lodz.com
www.szkolenia-lodz.com
 
Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma
ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa
tel. 505 273 550
e-mail: biuro@projektgamma.pl
www.projektgamma.pl
 

Dane kontaktowe:

 
WOJEWÓDZKI URZĄD PRACY W ŁODZI
Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Łodzi
Oddział w Skierniewicach
ul. Senatorska 10, 96-100 Skierniewice
tel. 46 833 39 74,  833 36 50
e-mail: centrumsk@wup.lodz.pl
 

Ulotka w wersji do wydruku dostępna w załączniku poniżej.

Załączniki

Telemarketer 2020
Telemarketer 2020.pdf 408 KB
Informacje o publikacji dokumentu