Do zakresu zadań Wydziału Kontroli EFS należy w szczególności:
1) obsługa PO WER poprzez:
a) przygotowywanie projektów wewnętrznych procedur wdrażania PO WER oraz innych dokumentów wymaganych procesem wdrażania PO WER w zakresie zadań realizowanych przez Wydział,
b) przygotowywanie Rocznych Planów Kontroli dotyczących wdrażania I Osi Priorytetowej w ramach PO WER oraz przekazywanie ich do IZ w celu zatwierdzenia,
c) sporządzanie analizy ryzyka projektów wybranych do realizacji,
d) kontrolę projektów realizowanych przez beneficjentów w ramach PO WER – weryfikacja wykorzystania środków przez beneficjentów, w tym kontrola na miejscu,
e) sporządzanie informacji pokontrolnych z przeprowadzonych kontroli,
f) sporządzanie i monitorowanie stanu wdrożenia zaleceń pokontrolnych,
g) informowanie Wydziału Obsługi Finansowej EFS na temat wykrytych nieprawidłowości podczas przeprowadzonych czynności kontrolnych,
h) wprowadzanie danych do systemu SL2014 (zgodnie z wykonywanymi zadaniami),
i) współpracę z Instytucją Zarządzającą PO WER /podmiotem zewnętrznym działającym w imieniu Instytucji Zarządzającej PO WER w zakresie przeprowadzania /udziału w przeprowadzaniu kontroli krzyżowych;
2) obsługa RPO poprzez:
a) przygotowywanie projektów wewnętrznych procedur wdrażania RPO oraz innych dokumentów wymaganych procesem wdrażania RPO w zakresie zadań realizowanych przez Wydział,
b) przygotowywanie Rocznych Planów Kontroli dotyczących wdrażania RPO,
c) sporządzanie analizy ryzyka projektów wybranych do realizacji,
d) kontrolę projektów realizowanych przez beneficjentów w ramach RPO
– weryfikacja wykorzystania środków przez beneficjentów, w tym kontrola na miejscu,
e) sporządzanie informacji pokontrolnych z przeprowadzonych kontroli,
f) sporządzanie i monitorowanie stanu wdrożenia zaleceń pokontrolnych,
g) informowanie Wydziału Obsługi Finansowej EFS na temat wykrytych nieprawidłowości podczas przeprowadzonych czynności kontrolnych,
h) wprowadzanie danych do systemu SL2014 (zgodnie z wykonywanymi zadaniami),
i) współpracę z Instytucją Zarządzającą RPO/ podmiotem zewnętrznym działającym w imieniu Instytucji Zarządzającej RPO w zakresie przeprowadzania/udziału w przeprowadzaniu kontroli krzyżowych;
3) realizacja zadań dotyczących zamykania Działań 6.1 i 8.1 obejmujących w szczególności:
a) przygotowywanie sprawozdań z realizacji Rocznego Planu Kontroli,
b) przygotowywanie planów kontroli/metodyk wyboru projektów do kontroli trwałości oraz list projektów wybranych do kontroli,
c) kontrole trwałości projektów realizowanych przez beneficjentów w ramach PO KL,
d) wprowadzanie zmian danych do systemu KSI (zgodnie z wykonywanymi zadaniami).