Do zakresu zadań Wydziału Wdrażania PO WER należy w szczególności:
1) przygotowywanie projektów wewnętrznych procedur wdrażania PO WER oraz innych dokumentów wymaganych procesem wdrażania PO WER, w tym Rocznych Planów Działania, w zakresie zadań realizowanych przez Wydział;
2) określanie harmonogramów realizacji procedur konkursowych, poziomu kontraktacji i wydatków;
3) organizacja konkursów i ocena projektów konkursowych;
4) przeprowadzanie naboru i ocena projektów pozakonkursowych powiatowych urzędów pracy;
5) przygotowywanie umów o dofinansowanie projektów;
6) weryfikacja wniosków o płatność;
7) bieżąca współpraca z realizatorami projektów w zakresie wprowadzania zmian do wdrażanych projektów, w tym przygotowywanie aneksów do umów;
8) przygotowywanie sprawozdań z realizacji PO WER;
9) wykonywanie zadań związanych z procedurą odwoławczą;
10) współpraca z Instytucją Zarządzającą w zakresie wdrażania PO WER;
11) informowanie Wydziału Obsługi Finansowej EFS nt. wykrytych nieprawidłowości;
12) administrowanie i wprowadzanie danych do Centralnego Systemu Teleinformatycznego, w tym do SL2014.