Szkolenie "Metodyka pracy doradcy kilenta" odbyło się w następujących terminach: 30.09.2015, 15.10.2015 (Białystok) 9.11.2015 (Suwałki) 8.12.2015 (Łomża). Wzięli z nim udział pośrednicy pracy, specjaliści ds. programów i specjaliści ds. rozwoju zawodowego oraz doradcy zawodowi, pełniący funkcję doradcy klienta w powiatowych urzędach pracy woj. podlaskiego. Celem szkolenia było przedstawienie i omówienie zagadnień związnych z warsztatem pracy doradcy klienta: zadania doradcy klienta, warunki ułatwiające wspópracę z klientem, sposoby gromadzenia informacji o kliencie, prowadzenie rozmowy doradczej (pytania, wybrane techniki komunikacyjne), narzędzia diagnostyczne i techniki wykorzystywane w pracy doradcy klienta. Szkolenie umożliwiło uczestnikom wymianę dotychczasowych doświadczeń w pracy z klientami oraz radzeniu sobie w sytuacjach trudnych (wielość i złożoność zadań, krótki czas obsługi klienta, opór i niska motywacja do współpracy). Ponadto, doradcy klienta biorący udział w spotkaniu, mieli sposobność poznania narzędzi wykorzystywanych w diagnostyce zawodowej klientów. Wielu z nich wskazało na przydatność prezentowanych treści w ich praktyce zawodowej.