Komunikat dotyczący konkursu
nr RPPD.03.02.01_03.02.02-IP.01-20-002/16
ogłoszonego 30.11.2016 r. w ramach Działania 3.2 Kształtowanie i rozwój kompetencji kadr regionu, Poddziałania 3.2.1 Rozwój kompetencji językowych i TIK oraz wsparcie wybranych form kształcenia ustawicznego zgodnie z potrzebami regionalnej gospodarki, Poddziałania 3.2.2 Pozaszkolne formy kształcenia dorosłych
nr RPPD.03.02.01_03.02.02-IP.01-20-002/16
ogłoszonego 30.11.2016 r. w ramach Działania 3.2 Kształtowanie i rozwój kompetencji kadr regionu, Poddziałania 3.2.1 Rozwój kompetencji językowych i TIK oraz wsparcie wybranych form kształcenia ustawicznego zgodnie z potrzebami regionalnej gospodarki, Poddziałania 3.2.2 Pozaszkolne formy kształcenia dorosłych
Instytucja Pośrednicząca – Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku informuje, iż wprowadzono następujące zmiany w Regulaminie konkursu, tj.:
W pkt. 5.2 Protest usunięto zapis : „Zgodnie z art. 55 ust. 1 ustawy instytucją, która rozpatruje protest jest Instytucja Zarządzająca RPOWP.
Protest zgodnie z art. 56 ust. 1 ustawy jest wnoszony za pośrednictwem IOK, w terminie
14 dni kalendarzowych od dnia doręczenia informacji o wynikach oceny złożonego przez wnioskodawcę projektu.".
- W pkt. 5.2 Protest wprowadza się zapis: „Instytucją, do której składany jest protest jest Instytucja Pośrednicząca – WUP w Białymstoku".
- W pkt. 5.2 Protest dokonano aktualizacji zapisów, dotychczasowy zapis:
- oznaczenie instytucji właściwej do rozpatrzenia protestu;
- oznaczenie wnioskodawcy;
- numer wniosku o dofinansowanie projektu;
- wskazanie kryteriów wyboru projektów, z których oceną wnioskodawca się nie zgadza, wraz
z uzasadnieniem;
- wskazanie zarzutów o charakterze proceduralnym w zakresie przeprowadzonej oceny, jeżeli zdaniem wnioskodawcy naruszenia takie miały miejsce, wraz z uzasadnieniem;
- podpis wnioskodawcy lub osoby upoważnionej do jego reprezentowania, z załączeniem oryginału lub kopii dokumentu poświadczającego umocowanie takiej osoby do reprezentowania wnioskodawcy."
otrzymuje brzmienie:
„Wnioskodawca może wnieść protest w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia doręczenia informacji
o wynikach oceny złożonego przez Wnioskodawcę projektu. Zgodnie z art. 54 ust. 2 ustawy wdrożeniowej protest jest wnoszony w formie pisemnej i zawiera następujące informacje (wymogi formalne):
- oznaczenie instytucji właściwej do rozpatrzenia protestu (IP – Wojewódzki Urząd Pracy
w Białymstoku);
- oznaczenie wnioskodawcy;
- numer wniosku o dofinansowanie projektu;
- wskazanie kryteriów wyboru projektów, z których oceną wnioskodawca się nie zgadza, wraz
z uzasadnieniem;
- wskazanie zarzutów o charakterze proceduralnym w zakresie przeprowadzonej oceny, jeżeli zdaniem wnioskodawcy naruszenia takie miały miejsce, wraz z uzasadnieniem;
- podpis wnioskodawcy lub osoby upoważnionej do jego reprezentowania, z załączeniem oryginału lub kopii dokumentu poświadczającego umocowanie takiej osoby do reprezentowania wnioskodawcy.".
W pkt. 5.2 Protest usunięto zapis:
„IOK, w terminie nie dłuższym niż 21 dni od dnia otrzymania protestu, weryfikuje wyniki dokonanej przez siebie oceny projektu w zakresie kryteriów i zarzutów, o których mowa powyżej lit. d – e (wymogi formalne) i:
- dokonuje zmiany podjętego rozstrzygnięcia, co skutkuje odpowiednio skierowaniem projektu do właściwego etapu oceny albo umieszczeniem go na liście projektów wybranych do dofinansowania
w wyniku przeprowadzenia procedury odwoławczej, informując o tym wnioskodawcę albo - kieruje protest wraz z otrzymaną od wnioskodawcy dokumentacją do IZ, załączając do niego stanowisko dotyczące braku podstaw do zmiany podjętego rozstrzygnięcia oraz informuje wnioskodawcę na piśmie o przekazaniu protestu do IZ.".
Pkt 5.4 Rozpatrzenie protestu zastępuje się brzmieniem:
„Protest zgodnie z art. 57 ustawy jest rozpatrywany przez IP w terminie nie dłuższym niż 30 dni, licząc od dnia jego otrzymania.
W uzasadnionych przypadkach, w szczególności gdy w trakcie rozpatrywania protestu konieczne jest skorzystanie z pomocy ekspertów, termin rozpatrzenia protestu może być przedłużony, o czym IP informuje na piśmie wnioskodawcę. Termin rozpatrzenia protestu nie może przekroczyć łącznie 60 dni od dnia jego wpływu do IP (art. 57 ustawy).
Podczas rozpatrywania protestu sprawdzana jest zgodność złożonego wniosku o dofinansowanie projektu tylko z tym kryterium lub kryteriami oceny, które zostały wskazane w proteście lub/oraz w zakresie zarzutów dotyczących sposobu dokonania oceny, podniesionych przez wnioskodawcę.
IP informuje wnioskodawcę na piśmie o wyniku rozpatrzenia jego protestu. Informacja ta zawiera
w szczególności:
- treść rozstrzygnięcia polegającego na uwzględnieniu albo nieuwzględnieniu protestu, wraz z uzasadnieniem,
- w przypadku nieuwzględnienia protestu – pouczenie o możliwości wniesienia skargi
do sądu administracyjnego na zasadach określonych w art. 61 ustawy.
W przypadku uwzględnienia protestu IP może skierować projekt do właściwego etapu oceny albo umieścić go na liście projektów wybranych do dofinansowania w wyniku przeprowadzenia procedury odwoławczej, informując o tym wnioskodawcę.".
W pkt. 5.5 Skarga do sądu administracyjnego dokonano aktualizacji zapisów, dotychczasowy zapis: „W wyniku rozpoznania skargi sąd może:
uwzględnić skargę, stwierdzając, że:
- ocena projektu została przeprowadzona w sposób naruszający prawo i naruszenie to miało istotny wpływ na wynik oceny, przekazując jednocześnie sprawę do ponownego rozpatrzenia przez IOK,
- pozostawienie protestu bez rozpatrzenia było nieuzasadnione, przekazując sprawę do rozpatrzenia przez IZ albo IOK,
- oddalić skargę w przypadku jej nieuwzględnienia,
- umorzyć postępowanie w sprawie, jeżeli jest ono bezprzedmiotowe.
- wnioskodawcę,
- IZ,
- IOK,
otrzymuje brzmienie
„W wyniku rozpoznania skargi sąd może:
- uwzględnić skargę, stwierdzając, że:
- ocena projektu została przeprowadzona w sposób naruszający prawo i naruszenie to miało istotny wpływ na wynik oceny, przekazując jednocześnie sprawę do ponownego rozpatrzenia przez IOK,
- pozostawienie protestu bez rozpatrzenia było nieuzasadnione, przekazując sprawę do rozpatrzenia przez IP,
- oddalić skargę w przypadku jej nieuwzględnienia,
- umorzyć postępowanie w sprawie, jeżeli jest ono bezprzedmiotowe.
Od wyroku sądu administracyjnego zgodnie z art. 62 ustawy wdrożeniowej przysługuje możliwość wniesienia skargi kasacyjnej (wraz z kompletną dokumentacją) do Naczelnego Sądu Administracyjnego przez:
- wnioskodawcę,
- IP (IOK) - Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku - w przypadku pozostawienia protestu bez rozpatrzenia oraz dokonania negatywnej ponownej oceny projektu przez tę instytucję w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia wojewódzkiego sądu administracyjnego. Skarga jest rozpatrywana w terminie 30 dni od dnia jej wniesienia.
W pkt. 5.5 Skarga do sądu administracyjnego wprowadza się zapis:
„W przypadku gdy na jakimkolwiek etapie postępowania w zakresie procedury odwoławczej wyczerpana zostanie kwota przeznaczona na dofinansowanie projektów w ramach działania:
- instytucja, do której wpłynął protest, pozostawia go bez rozpatrzenia, informując
o tym na piśmie wnioskodawcę, pouczając jednocześnie o możliwości wniesienia skargi do sądu administracyjnego na zasadach określonych w art. 61 ustawy;
- sąd, uwzględniając skargę, stwierdza tylko, że ocena projektu została przeprowadzona w sposób naruszający prawo i nie przekazuje sprawy do ponownego rozpatrzenia.".
W pkt. 9.2 Protest usunięto zapis:
„Zgodnie z art. 55 ust. 1 ustawy instytucją, która rozpatruje protest jest Instytucja Zarządzająca RPOWP. Protest zgodnie z art. 56 ust. 1 ustawy jest wnoszony za pośrednictwem IOK, w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia doręczenia informacji o wynikach oceny złożonego przez wnioskodawcę projektu.".
W pkt. 9.2 Protest wprowadza się zapis:
„Instytucją, do której składany jest protest jest Instytucja Pośrednicząca – WUP w Białymstoku.".
W pkt. 9.2 Protest dokonano aktualizacji zapisów, dotychczasowy zapis:
„Protest zgodnie z art. 54 ust. 2 ustawy powinien zawierać następujące informacje (wymogi formalne):
- oznaczenie instytucji właściwej do rozpatrzenia protestu;
- oznaczenie wnioskodawcy;
- numer wniosku o dofinansowanie projektu;
- wskazanie kryteriów wyboru projektów, z których oceną wnioskodawca się nie zgadza, wraz
z uzasadnieniem;
- wskazanie zarzutów o charakterze proceduralnym w zakresie przeprowadzonej oceny, jeżeli zdaniem wnioskodawcy naruszenia takie miały miejsce, wraz z uzasadnieniem;
- podpis wnioskodawcy lub osoby upoważnionej do jego reprezentowania, z załączeniem oryginału lub kopii dokumentu poświadczającego umocowanie takiej osoby do reprezentowania wnioskodawcy."
otrzymuje brzmienie:
„Wnioskodawca może wnieść protest w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia doręczenia informacji o wynikach oceny złożonego przez Wnioskodawcę projektu. Zgodnie z art. 54 ust. 2 ustawy wdrożeniowej protest jest wnoszony w formie pisemnej i zawiera następujące informacje (wymogi formalne):
- oznaczenie instytucji właściwej do rozpatrzenia protestu (IP – Wojewódzki Urząd Pracy
w Białymstoku);
- oznaczenie wnioskodawcy;
- numer wniosku o dofinansowanie projektu;
- wskazanie kryteriów wyboru projektów, z których oceną wnioskodawca się nie zgadza, wraz
z uzasadnieniem;
- wskazanie zarzutów o charakterze proceduralnym w zakresie przeprowadzonej oceny, jeżeli zdaniem wnioskodawcy naruszenia takie miały miejsce, wraz z uzasadnieniem;
- podpis wnioskodawcy lub osoby upoważnionej do jego reprezentowania, z załączeniem oryginału lub kopii dokumentu poświadczającego umocowanie takiej osoby do reprezentowania wnioskodawcy.".
W pkt. 9.2 Protest usunięto zapis:
„IOK, w terminie nie dłuższym niż 21 dni od dnia otrzymania protestu, weryfikuje wyniki dokonanej przez siebie oceny projektu w zakresie kryteriów i zarzutów, o których mowa powyżej lit. d – e (wymogi formalne) i:
- dokonuje zmiany podjętego rozstrzygnięcia, co skutkuje odpowiednio skierowaniem projektu do właściwego etapu oceny albo umieszczeniem go na liście projektów wybranych do dofinansowania
w wyniku przeprowadzenia procedury odwoławczej, informując o tym wnioskodawcę albo - kieruje protest wraz z otrzymaną od wnioskodawcy dokumentacją do IZ, załączając do niego stanowisko dotyczące braku podstaw do zmiany podjętego rozstrzygnięcia oraz informuje wnioskodawcę na piśmie o przekazaniu protestu do IZ.".
Pkt 9.4 Rozpatrzenie protestu zastępuje się brzmieniem:
„Protest zgodnie z art. 57 ustawy jest rozpatrywany przez IP w terminie nie dłuższym niż 30 dni licząc od dnia jego otrzymania.
W uzasadnionych przypadkach, w szczególności gdy w trakcie rozpatrywania protestu konieczne jest skorzystanie z pomocy ekspertów, termin rozpatrzenia protestu może być przedłużony, o czym IP informuje na piśmie wnioskodawcę. Termin rozpatrzenia protestu nie może przekroczyć łącznie 60 dni od dnia jego wpływu do IP (art. 57 ustawy).
Podczas rozpatrywania protestu sprawdzana jest zgodność złożonego wniosku o dofinansowanie projektu tylko z tym kryterium lub kryteriami oceny, które zostały wskazane w proteście lub/oraz w zakresie zarzutów dotyczących sposobu dokonania oceny, podniesionych przez wnioskodawcę.
IP informuje wnioskodawcę na piśmie o wyniku rozpatrzenia jego protestu. Informacja ta zawiera w szczególności:
- treść rozstrzygnięcia polegającego na uwzględnieniu albo nieuwzględnieniu protestu, wraz
z uzasadnieniem,
- w przypadku nieuwzględnienia protestu – pouczenie o możliwości wniesienia skargi
do sądu administracyjnego na zasadach określonych w art. 61 ustawy.
W przypadku uwzględnienia protestu IP może skierować projekt do właściwego etapu oceny albo umieścić go na liście projektów wybranych do dofinansowania w wyniku przeprowadzenia procedury odwoławczej, informując o tym wnioskodawcę.".
W pkt. 9.5 Skarga do sądu administracyjnego dokonano aktualizacji zapisów, dotychczasowy zapis: „W wyniku rozpoznania skargi sąd może:
- uwzględnić skargę, stwierdzając, że:
- ocena projektu została przeprowadzona w sposób naruszający prawo i naruszenie to miało istotny wpływ na wynik oceny, przekazując jednocześnie sprawę do ponownego rozpatrzenia przez IOK,
- pozostawienie protestu bez rozpatrzenia było nieuzasadnione, przekazując sprawę do rozpatrzenia przez IZ albo IOK,
- oddalić skargę w przypadku jej nieuwzględnienia,
- umorzyć postępowanie w sprawie, jeżeli jest ono bezprzedmiotowe.
- wnioskodawcę,
- IZ,
- IOK,
otrzymuje brzmienie
„W wyniku rozpoznania skargi sąd może:
- uwzględnić skargę, stwierdzając, że:
- ocena projektu została przeprowadzona w sposób naruszający prawo i naruszenie to miało istotny wpływ na wynik oceny, przekazując jednocześnie sprawę do ponownego rozpatrzenia przez IOK,
- pozostawienie protestu bez rozpatrzenia było nieuzasadnione, przekazując sprawę do rozpatrzenia przez IP,
- oddalić skargę w przypadku jej nieuwzględnienia,
- umorzyć postępowanie w sprawie, jeżeli jest ono bezprzedmiotowe.
Od wyroku sądu administracyjnego zgodnie z art. 62 ustawy wdrożeniowej przysługuje możliwość wniesienia skargi kasacyjnej (wraz z kompletną dokumentacją) do Naczelnego Sądu Administracyjnego przez:
- wnioskodawcę,
- IP (IOK) - Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku - w przypadku pozostawienia protestu bez rozpatrzenia oraz dokonania negatywnej ponownej oceny projektu przez tę instytucję w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia wojewódzkiego sądu administracyjnego. Skarga jest rozpatrywana w terminie 30 dni od dnia jej wniesienia.
W pkt. 9.5 Skarga do sądu administracyjnego wprowadza się zapis:
„W przypadku gdy na jakimkolwiek etapie postępowania w zakresie procedury odwoławczej wyczerpana zostanie kwota przeznaczona na dofinansowanie projektów w ramach działania:
- instytucja, do której wpłynął protest, pozostawia go bez rozpatrzenia, informując
o tym na piśmie wnioskodawcę, pouczając jednocześnie o możliwości wniesienia skargi do sądu administracyjnego na zasadach określonych w art. 61 ustawy;
- sąd, uwzględniając skargę, stwierdza tylko, że ocena projektu została przeprowadzona w sposób naruszający prawo, i nie przekazuje sprawy do ponownego rozpatrzenia.".
Uzasadnienie: powyższa zmiana regulaminu podyktowana została zawarciem w dniu 30 grudnia 2016 r. Aneksu nr 1 do Porozumienia w sprawie powierzenia zadań Instytucji Pośredniczącej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020 zawartego w dniu 23 kwietnia 2015r., którym Instytucja Zarządzająca RPOWP powierzyła Instytucji Pośredniczącej RPOWP - Wojewódzkiemu Urzędowi Pracy w Białymstoku rozpatrywanie protestów w procedurze odwoławczej.
Jednocześnie informujemy, iż w załączniku nr 4 do Regulaminu konkursu – Karta oceny formalno – merytorycznej uproszczonego wniosku o dofinansowanie projektu zintegrowanego w ramach RPOWP na lata 2014-2020 (część B Kryteria merytoryczne dopuszczające szczególne pkt II) wprowadzono następujące zmiany: dotychczasowy zapis:
otrzymuje brzmienie:
Uzasadnienie: powyższa zmiana załącznika do regulaminu wynika z potrzeby dokonania poprawy błędu technicznego.
Ww. zmiany nie powodują zachwiania konkurencyjności.
W załączeniu uaktualniony w ww. zakresie Regulamin konkursu obowiązujący od dnia 10.01.2017 roku oraz Załącznik nr 4 do Regulaminu konkursu – Karta oceny formalno – merytorycznej uproszczonego wniosku o dofinansowanie projektu zintegrowanego w ramach RPOWP na lata 2014-2020 obowiązujący od dnia 10.01.2017 roku.