BLISKO MILION ZŁOTYCH TRAFIŁO DO PRZEDSIĘBIORCÓW Z POWIATU BRODNICKIEGO
W piątek, 25 kwietnia w Zakładzie Aktywności Zawodowej w Brodnicy Wicestarosta Brodnicki Arkadiusz Orłowski, Anna Szeptuch Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy, Przemysław Górski Naczelnik Wydziału Aktywizacji Zawodowej wręczyli Przedsiębiorcom z terenu powiatu brodnickiego umowy w ramach dofinansowania do podjęcia działalności gospodarczej oraz organizację prac interwencyjnych.
- To przedsiębiorcy najlepiej wiedzą, że przedsiębiorczość to przede wszystkim ciężka praca - mówił Arkadiusz Orłowski, wicestarosta brodnicki i dodał, że firmy z powiatu brodnickiego doskonale wiedzą jak dobrze zagospodarować każdą złotówkę. - Są one wielką wartością naszego powiatu. Wszystkim firmom dziękuję za wkład w rozwój ziemi brodnickiej i za budowanie miejsc pracy. Jeszcze raz życzę wielu sukcesów, nowych możliwości rozwoju i nieustającej satysfakcji z tego, co robicie - dodaje wicestarosta.
Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej, jest to jeden z instrumentów rynku pracy, którego zadaniem jest wsparcie osób bezrobotnych zamierzających rozpocząć własną działalność gospodarczą. Powiatowy Urząd Pracy w Brodnicy w 2025 r. przyznał środki do 32 000,00 zł.
Zgodnie z zawartymi umowami osoba, która otrzymała środki jest zobowiązana przede wszystkim do:
1) rozpoczęcia działalności gospodarczej po dniu wpływu środków na konto, w terminie do 14 dni kalendarzowych od dnia następnego po dniu otrzymania środków;
2) udokumentowania i rozliczenia, wydatkowania otrzymanych środków, w terminie określonym w umowie, nieprzekraczającym dwóch miesięcy od dnia podjęcia działalności gospodarczej;
3) prowadzenia działalności gospodarczej nieprzerwanie przez okres minimum 12 miesięcy. Do okresu 12 miesięcy nie wlicza się okresu zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej. Do okresu prowadzenia działalności gospodarczej zalicza się przerwy w jej prowadzeniu z powodu choroby lub korzystania ze świadczenia rehabilitacyjnego;
4) niepodejmowania zatrudnienia w okresie pierwszych 12 miesięcy prowadzenia działalności gospodarczej;
5) wykorzystania środków zgodnie z celem na jaki zostały przyznane;
6) zwrotu otrzymanych środków wraz z odsetkami ustawowymi naliczonymi od dnia ich uzyskania, w przypadku naruszenia postanowień umowy;
7) zwrotu równowartości odliczonego lub zwróconego, zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, podatku naliczonego dotyczącego zakupionych towarów i usług w ramach przyznanego dofinansowania;
umożliwienia przeprowadzenia wizyty monitorującej w miejscu prowadzenia działalności;
9) przechowywania zakupionego sprzętu w miejscu prowadzenia działalności.
W ramach naboru w marcu br. do tut. Urzędu wpłynęły 32 wnioski o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej w wysokości 975 726,36 zł. 20 wniosków zostało rozpatrzonych pozytywnie na kwotę 630 073,00 zł.
Osoby, które skorzystały z dotacji będą otwierać następujące działalności:
- usługi kosmetyczne (stacjonarne);
-usługi remontowo- budowlane;
- usługi montażu ekologicznych źródeł ciepła, montażu przydomowych elektrowni wiatrowych wraz z magazynami energii, montażu instalacji fotowoltaicznych, systemów smart-home, tworzenia instalacji dla domu i przemysłu;
- usługi stolarskie;
- usługi spawalnicze;
-usługi inżynierii lądowej, opracowywanie dokumentacji projektowej m.in. dokumentacji techniczno- rysunkowych, tworzenie ekspertyz, obliczeń statystyczno- wytrzymałościowych, projektów zamiennych w zakresie budowy, przebudowy, rozbudowy, adaptacji lub modernizacji obiektów budowlanych oraz kontrolowanie procesów budowlanych;
- usługi fryzjerskie (stacjonarne);
- usługi artystyczne, usługi z zakresu aktywizacji społecznej, zajęcia sportowe i pilates, usługi związane z poprawą kondycji fizycznej;
- usługi montażu instalacji elektrycznych; montażu instalacji fotowoltaicznych; instalacji teletechnicznych (systemów monitoringu, systemów alarmowych); instalacji odgromowych, uziemiających, przeciwprzepięciowych; pomiarów elektrycznych;
- usługi w zakresie animacji i eventów dla dzieci dorosłych, atrakcji cyrkowych- pedagogiki cyrku, usługi edukacyjne;
- usługi ciesielsko- dekarskie;
- usługi wulkanizacyjne i mechaniczne;
- usługi psychologiczne- gabinet;
- usługi terapeutyczne, usługi arteterapii: zajęcia i warsztaty łączące elementy bajkoterapii, muzykoterapii i plastykoterapii skierowane do dzieci i dorosłych z niepełnosprawnościami fizycznymi i intelektualnymi.
Umowy w sprawie organizowania i finansowania prac interwencyjnych wręczonych zostało pracodawcom 10 umów na łączną kwotę dofinansowania w wysokości 115 175,44 zł.
Łączna kwota jaka została przekazana przedsiębiorcom z terenu powiatu brodnickiego , to 745 248,44 zł.
W piątkowym spotkaniu uczestniczyli także: Katarzyna Wojciechowska Kierownik Referatu Instrumentów Rynku Pracy oraz Jolanta Szeluga i Anna Śnieżawska pracownicy Wydziału Aktywizacji Zawodowej Powiatowego Urzędu Pracy w Brodnicy.
Osoby zainteresowane dofinansowaniami z Powiatowego Urzędu Pracy prosimy o śledzenie naszej strony internetowej.