„Dyplom i co dalej? Absolwenci z niepełnosprawnościami na rynku pracy”
Projekt współfinansowany ze środków PFRON w ramach programu „ABSOLWENT II”
Biuro projektu:
ul. Prądnicka 12 pok. 301, 30-002 Kraków
ul. Janickiego 20B pok. 35, 60-542 Poznań
Kontakt:
e-mail: absolwent@kontraktor.biz.pl
tel. 885 402 718 lub 600 901 257
Pracodawco! Chcesz zyskać wykwalifikowanego pracownika i jednocześnie obniżyć koszty?
W ramach projektu „Dyplom i co dalej? Absolwenci z niepełnosprawnościami na rynku
pracy” proponujemy współpracę z naszymi uczestnikami – absolwentami szkół wyższych z
niepełnosprawnościami, gotowymi do podjęcia pracy.
Projekt realizowany jest realizowany przez Kontraktor Sp. z o.o. w okresie od 1 października
2024 r. do 30 września 2026 r. na terenie województwa wielkopolskiego,
zachodniopomorskiego, lubuskiego, kujawsko-pomorskiego, pomorskiego, podlaskiego,
lubelskiego, mazowieckiego, małopolskiego, łódzkiego, śląskiego oraz dolnośląskiego i ma na
celu zwiększenie zatrudnienia wśród osób z niepełnosprawnościami, które są absolwentami
szkół wyższych (do 5 lat po uzyskaniu dyplomu) lub realizują ostatni rok nauki oraz spełniają
co najmniej jeden w poniższych kryteriów:
• nie pracują,
• pracują dorywczo na umowach cywilnoprawnych,
• pracują poniżej swoich kwalifikacji.
Co zyskuje pracodawca?
• Zaangażowanego stażystę przez cztery miesiące za darmo – stażysta otrzymuje
stypendium w pełni finansowane ze środków projektu. Pracodawca nie ponosi
żadnych wydatków związanych z wynagrodzeniem.
• Wykwalifikowanego pracownika – uczestnicy projektu to osoby z wyższym
wykształceniem, które w ramach projektu mogą odbyć certyfikowane kursy i
szkolenia zawodowe umożliwiające zdobycie nowych kwalifikacji i kompetencji
zawodowych dopasowanych do potrzeb pracodawców.
• Wyposażenie stanowiska pracy - dostosowanie miejsca pracy do potrzeb uczestnika
(np. ergonomiczne meble, specjalistyczne oprogramowanie, sprzęt techniczny) w
kwocie średnio 5000 zł brutto/osobę.
• Możliwość dofinansowania wynagrodzenia ze środków PFRON po ukończeniu
stażu.
Czego oczekujemy od pracodawcy?
• Wyznaczenie opiekuna stażu, który wesprze stażystę w realizacji zadań -
wynagrodzenie opiekuna 500 zł brutto/m-c ze środków projektowych.
• Otwartość na stworzenie dostępnego stanowiska pracy - na przykład zakup
ergonomicznych mebli, oprogramowania wspierającego (finansowane ze środków
projektu).
• Gotowość do zatrudnienia stażysty po zakończeniu stażu na umowę o pracę lub na
umowę cywilnoprawną z co najmniej minimalnym wynagrodzeniem przez okres
szczęściu miesięcy.
Skontaktuj się z nami – pokażemy Ci jak wiele możemy wnieść do Twojej firmy!
Biuro projektu:
ul. Prądnicka 12 pok. 301, 30-002 Kraków
ul. Janickiego 20B pok. 35, 60-542 Poznań
Kontakt:
e-mail: absolwent@kontraktor.biz.pl
tel. 885 402 718 lub 600 901 257
Projekt: „Siła młodości”
Nr: FEDS.07.05-IP.02-0147/24
Rękodzieło Fizjoterapia JAKUB ŚLAGA realizujący wraz z Fundacją Aktywizacji Społecznej bestWAY,
będącą Partnerem Projektu, zapraszają do udziału w projekcie pn. „Siła młodości”,
nr FEDS.07.05-IP.02-0147/24.
Celem projektu do 30.04.2026 r. jest zwiększenie zdolności do zatrudnienia oraz aktywnego udziału w
życiu społeczno-zawodowym 40 (24 K / 16 M) osób młodych w wieku 18-29 lat, bez pracy: pozostających
poza zatrudnieniem, edukacją i szkoleniem (osoby z kategorii NEET) lub będących kobietami
wychowującymi dzieci, należących do minimum jednej kategorii (katalog osób wskazanych
w podrozdziale 4.2, pkt. 1 Wytycznych dot. realizacji projektów z udziałem środków EFS+
w regionalnych programach na lata 2021-2027) tj. m.in.:
- osób biernych zawodowo,
- osób / rodzin korzystających ze świadczeń z pomocy społ.,
- osób o których mowa w art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym,
- osób z niepełnosprawnościami - w projekcie założono udział min. 4 (2 K / 2 M) ON,
- członków gosp. domowych sprawujących opiekę nad osobą potrzebującą wsparcia w codziennym
funkcjonowaniu,
- osób objętych ochroną czasową w Polsce w zw. z agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę,
zamieszkujących w rozumieniu KC w woj. dolnośląskim, w tym min. 60 % tj. 24 (14 K / 10 M) osób na
obszarze wiejskim wg klasyfikacji DEGURBA i/lub obszarze zagrożonym trwałą marginalizacją i/lub
w miastach średnich tracących funkcję społeczno-gospodarczą, poprzez realizację zindywidualizowanego
i kompleksowego wsparcia aktywnej integracji.
Grupa docelowa projektu to: 40 (24 K / 16 M) osób młodych w wieku 18-29 lat, bez pracy: pozostających
poza zatrudnieniem, edukacją i szkoleniem lub będących kobietami wychowującymi dzieci, należących
do min. 1 kategorii (katalog osób wskazanych w podrozdziale 4.2, pkt. 1 Wytycznych dot. realizacji
projektów z udziałem środków EFS+ w regionalnych programach na lata 2021-2027)
tj. m.in.:
- osób biernych zawodowo,
- osób / rodzin korzystających ze świadczeń z pomocy społecznej,
- osób o których mowa w art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym,
- osób z niepełnosprawnościami - w projekcie założono udział min. 4 (2 K / 2 M) ON,
- członków gospodarstw domowych sprawujących opiekę nad osobą potrzebującą wsparcia
w codziennym funkcjonowaniu,
- osób objętych ochroną czasową w Polsce w związku z agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę,
zamieszkujących w rozumieniu KC w województwie dolnośląskim, w tym min. 24 (14 K / 10 M) osoby
zamieszkujące na obszarze wiejskim wg DEGURBA i/lub zagrożonym trwałą marginalizacją i/lub
w miastach średnich tracących funkcję społeczno-gospodarczą.
Rękodzieło Fizjoterapia JAKUB ŚLAGA
ul. Mieszczańska 11/31, 50-201 Wrocław
W ramach przedmiotowego projektu przewidziano następujące zadania:
Zadanie 1 - Identyfikacja potrzeb i opracowanie Indywidualnego Planu Działania
- w toku indywidualnych spotkań z Uczestnikami/czkami Projektu (40 UP x 4 h / UP; 2 dni / UP)
doradca zawodowy dokona identyfikacji potrzeb UP, w tym m.in. poprzez diagnozę potrzeb
szkoleniowych (w tym cyfrowych) i walidacyjnych oraz możliwości doskonalenia zawodowego.
Efektem etapu identyfikacji potrzeb będzie opracowanie wraz z UP INDYWIDUALNEGO PLANU
DZIAŁANIA (IPD), zawierającego działania dostosowane do sytuacji osobistej, społecznej i
zawodowej UP (IPD będzie zawierać formy wsparcia konieczne do realizacji w kontekście sytuacji
UP, działania do samodzielnej realizacji oraz termin i warunki zakończenia). Wszyscy UP przejdą
ocenę umiejętności cyfrowych na podstawie testu łączącego elementy samooceny z zadaniami
praktycznymi. Każdy UP otrzyma ofertę wsparcia, obejmującą takie formy pomocy, które zostaną
zidentyfikowane u niego jako niezbędne w celu aktywizacji społeczno-zawodowej.
Zadanie 2 - Treningi kompetencji społecznych
- każdy UP weźmie udział GRUPOWYCH TRENINGACH KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH (wybór 3
tematów z 4 na podstawie IPD, realizowanych z naciskiem na rozbudzenie aktywności i
samodzielności [4 grupy (po 10 UP) x 3 tematy x 12 h/temat; łącznie 40 UP x 36 h/UP; 6 dni /
grupę]:
- NA CO DZIEŃ - tematyka oscylować będzie wokół umiejętności prowadzenia gospodarstwa
domowego, wypełniania obowiązków domowych / rodzinnych, racjonalnego gospodarowania
własnymi środkami finansowymi, oszczędzania,
- KOMUNIKACJA - kształtowanie pozytywnych relacji z bliskimi, osobami z otoczenia,
pracodawcami, osobami w instytucjach i urzędach,
- AUTOPREZENTACJA - umiejętność kreowania pożądanego wizerunku i prezentowania swoich
mocnych stron,
- RADZENIE SOBIE ZE STRESEM - umiejętność rozładowywania napięcia w sytuacjach
rodzinnych i zawodowych, łagodzenia konfliktów.
Treningi prowadzić będą do nabycia przez UP kompetencji weryfikowanych w IV etapach:
ZAKRES, WZORZEC, OCENA, PORÓWNANIE. UP biorącym udział w treningach zostanie
zapewnione wyżywienie (obiad) i materiały szkoleniowe.
Zadanie 3 - Szkolenia podnoszące kompetencje cyfrowe
- udział w zadaniu zgodnie z diagnozą w IPD obejmującą ocenę umiejętności cyfrowych
(obowiązkowo w ramach wsparcia dla osób młodych zaplanowano ocenę umiejętności
cyfrowych z wykorzystaniem narzędzia WARKC (pod warunkiem jego dostępności) lub
„Europejskiego narzędzia do oceny poziomu kompetencji cyfrowych”. Wynik "bardzo dobry"
oceny zwalnia z propozycji uzupełnienia kompetencji, natomiast wszystkim osobom z niższym
wynikiem zostanie zaproponowane szkolenie cyfrowe. W związku z dynamicznym postępem
rozwoju technologii cyfrowych, widocznym zarówno w gospodarce jak i życiu codziennym, każda
osoba (zwłaszcza młoda) powinna dysponować pewnym minimalnym przygotowaniem w
zakresie kompetencji cyfrowych, które wkrótce będzie niezbędne niezależnie od wykonywanego
zawodu. Wobec powyższego, dla 24 UP z największymi deficytami w tym zakresie (na podstawie
IPD) zaplanowano uzupełnienie poziomu kompetencji w ramach SZKOLEŃ PODNOSZĄCYCH
KOMPETENCJE CYFROWE O PROFILU OGÓLNYM [4 grupy (po 6 UP) x 5 tematów x 15 h/temat;
Rękodzieło Fizjoterapia JAKUB ŚLAGA
ul. Mieszczańska 11/31, 50-201 Wrocław
łącznie 24 UP x 75 h / UP; 12 dni/grupę; 6-7 h/dzień]. Zakres merytoryczny zajęć odpowiadać
będzie ramie "Digital Competence Framework" (DIGCOMP) i obejmować będzie 5 MODUŁÓW
TEMATYCZNYCH na poziomie podstawowym A - 15 godz./moduł:
I. INFORMACJA - m.in. przeglądanie, szukanie, filtrowanie i przechowywanie informacji,
II. KOMUNIKACJA - m.in. wykorzystanie narzędzi cyfrowych i aplikacji, dzielenie się
informacjami i zasobami,
III. TWORZENIE TREŚCI - m.in. tworzenie, integracja i przetwarzanie treści,
IV. BEZPIECZEŃSTWO - m.in. narzędzia służące ochronie, ochrona danych osobowych,
V. ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW - m.in. rozwiązywanie problemów technicznych,
innowacyjność i twórcze wykorzystanie technologii.
UP otrzymają podręczniki i materiały szkoleniowe (w formacie dostępnym dla ON) oraz zostanie
im zapewniony obiad. Minimalny wymagany poziom obecności na zajęciach to 80 % godzin zajęć.
Szkolenia zakończą się formalnym wynikiem oceny i walidacji oraz będą dawać możliwość
uzyskania certyfikatu ECCC. Certyfikacja nastąpi po walidacji, w sytuacji kiedy właściwy organ
uzna, że dany UP osiągnął efekty uczenia się spełniające określone standardy. UP uzyskają
certyfikaty ECCC po zdaniu egzaminów z każdego z 5 modułów. Każdy UP biorący udział w
szkoleniach zobowiązany jest przystąpić do egzaminu. Biorąc pod uwagę analizę GD, w celu
osiągnięcia jak najlepszych rezultatów zaplanowano również możliwość przystąpienia do
EGZAMINU POPRAWKOWEGO dla UP, którym nie udało się zdać egzaminu za pierwszym
podejściem - założono egzaminy poprawkowe ze średnio dwóch modułów dla 2 UP.
Zadanie 4 - Indywidualne poradnictwo psychologiczne, prawne oraz jobcoaching
- indywidualne poradnictwo psychologiczne
(20 UP x 6 h / UP; 3 dni / UP): poradnictwo pomoże UP złagodzić problemy wynikające z ich
postawy wobec otoczenia oraz oddalenia od zasad w nim panujących. Psycholog pomoże UP
zniwelować destruktywne przeświadczenia o sobie i ocenie otoczenia, osłabić wewnętrzne
bariery, przezwyciężyć bieżące problemy i podtrzymać motywację. Psycholog wesprze UP w
przełamaniu ich lęków, nauczy radzić sobie ze stresem i kontrolować emocje. Eliminując /
łagodząc zdiagnozowane deficyty intrapsychiczne, UP dzięki pomocy psychologa będą dążyć do
lepszego poznania i zrozumienia siebie i efektywniejszego wykorzystania predyspozycji i
potencjału, zwiększając samoświadomość i samoakceptację,
- indywidualne poradnictwo prawne (16 UP x 3 h / UP; 2 dni / UP): poradnictwo prawne
wyposaży UP w wiedzę dot. rodzajów ryzyka socjalnego i możliwych form pomocy oraz zwiększy
świadomość UP na temat ich praw, czy spoczywających na nich obowiązków. Doradca (w
zależności od potrzeb) udzieli UP informacji z zakresu prawa rodzinnego / pracy / ubezpieczeń
społecznych, pomoże w sporządzeniu pism urzędowych, wyposaży w wiedzę w zakresie
przeciwdziałania przemocy domowej, co wesprze UP w rozwiązywaniu problemów
wpływających na sytuację, w której się znajdują,
- indywidualne poradnictwo zawodowe w formie jobcoachingu (40 UP x 6 h / UP; 3 dni / UP):
jobcoaching jako skuteczne narzędzie wspierania rozwoju personalno-zawodowego pomoże UP
w trwałym wejściu na rynek pracy. Metoda ta, będąca uniwersalnym rozwiązaniem, które może
być zastosowane wobec różnych grup wiekowych i społecznych w kontekście ich aktywizacji
zawodowej, szczególny nacisk kładzie na motywowanie do kształcenia i poszerzania kompetencji
osób niechętnych dokształcaniu się. Coach wesprze realizację IPD, budując motywację UP i
Rękodzieło Fizjoterapia JAKUB ŚLAGA
ul. Mieszczańska 11/31, 50-201 Wrocław
pomagając rozwiązać bieżące trudności w sferze zawodowej co pozwoli osiągnąć trwałe efekty
zmiany postaw i sytuacji UP.
Zadanie 5 - Szkolenia zawodowe
- by zwiększyć szansę UP na uzyskanie / utrzymanie zatrudnienia dla wszystkich UP zaplanowano
SZKOLENIA ZAWODOWE służące zdobyciu kompetencji / kwalifikacji zawodowych (40 UP x śr.
100 h dydaktycznych / UP; śr. 1 - 2 m-ce / UP) w ramach OTWARTEGO PAKIETU SZKOLEŃ -
konkretne tematy zostaną wskazane w toku projektu w oparciu o zdiagnozowane potrzeby i
potencjał każdego UP (zgodnie z IPD) - indywidualizacja wsparcia. Jednocześnie szkolenia będą
uwzględniać rzeczywiste potrzeby na określone kwalifikacje i umiejętności na regionalnym /
lokalnym rynku pracy. UP dzięki uczestnictwu w projekcie (o ile będzie to zgodne z ich IPD) będą
mogli nabyć umiejętności cyfrowe (w ramach Zadania 3 i szkoleń zawodowych ukierunkowanych
na nabycie umiejętności z zakresu technologii cyfrowych), umiejętności niezbędne do podjęcia
pracy w sektorze zielonej gospodarki oraz umiejętności w zawodach związanych z usługami
zdrowotnymi i opiekuńczymi. Efektem szkoleń będzie zdobycie, zmiana lub podniesienie
kwalifikacji lub nabycie kompetencji (weryfikowanych w ramach IV etapów: ZAKRES, WZORZEC,
OCENA, PORÓWNANIE. Fakt nabycia kwalifikacji potwierdzony zostanie odpowiednim
dokumentem (np. certyfikatem), rozpoznawalnym i uznawanym w danym środowisku, sektorze
lub branży, a fakt nabycia kompetencji poprzez wydanie dokumentu zawierającego
wyszczególnione efekty uczenia się odnoszące się do nabytej kompetencji. Wymagana
frekwencja to min. 80% godzin zajęć. Podczas szkoleń będą wykorzystywane różnorodne,
angażujące UP metody kształcenia oraz środki i materiały dydaktyczne. Części UP zapewnione
zostaną badania lekarskie (jeśli wymagać będzie tego tematyka szkoleń). UP otrzymają stypendia
szkoleniowe.
Zadanie 6 - Staże zawodowe
- dla 24 UP z największymi deficytami w zakresie doświadczenia zawodowego zaplanowano
wsparcie w formie 3 miesięcznego STAŻU spójnego z tematyką szkoleń, podczas którego
wykorzystają posiadane kompetencje i kwalifikacje zawodowe w rzeczywistym środowisku pracy,
nabędą praktyczne umiejętności do wykonywania pracy i ostatecznie przełamią bierne postawy.
Wsparcie stażowe realizowane zgodnie z zaleceniem Rady UE z dn.10.03.2014 ws. ram jakości
staży oraz z Polskimi Ramami Jakości Praktyk i Staży. Staże odbędą się na podstawie trójstronnych
umów między Wnioskodawcą, UP i pracodawcą przyjmującym na staż, zawierających
podstawowe warunki przebiegu stażu, w tym: cel, okres trwania stażu, wysokość stypendium,
miejsce wykonywania pracy, zakres obowiązków oraz dane opiekuna stażu i UP odbywającego
staż. Zadania w ramach stażu będą wykonywane w oparciu o program stażu (opracowany
indywidualnie z uwzględnieniem potrzeb i potencjału stażysty), przygotowany przez podmiot
przyjmujący na staż i organizatora stażu oraz podpisany przez stażystę. Przy ustaleniu programu
stażu uwzględnione zostaną predyspozycje psychofizyczne i zdrowotne, poziom wykształcenia
oraz kwalifikacje zawodowe UP. Uczestnicy/czki odbywający/e staż wykonują zadania w
wymiarze 40 h/tydz. i 8 h/dzień (ON w stopniu znacznym lub umiarkowanym – 35 h/tydz. i 7 h /
dzień), pod nadzorem opiekuna stażu, który wprowadzi UP w zakres obowiązków oraz zapozna
z procedurami i zasadami organizacji, a także będzie monitorował realizację obowiązków i celów
edukacyjno-zawodowych (zg. z programem stażu) i udzielał informacji zwrotnych stażyście na
temat osiąganych wyników i stopnia realizacji zadań. Po zakończeniu stażu opracowana zostanie
Rękodzieło Fizjoterapia JAKUB ŚLAGA
ul. Mieszczańska 11/31, 50-201 Wrocław
ocena (w formie pisemnej przez podmiot przyjmujący na staż), uwzględniająca osiągane
rezultaty oraz efekty stażu. Wnioskodawca po zapoznaniu się z opinią pracodawcy wyda UP
zaświadczenie o odbyciu stażu. W ramach projektu zaplanowano otwarty nabór ofert stażu od
podmiotów przyjmujących na staż. UP zostaną zapewnione stypendia stażowe, badania lekarskie
i ubezpieczenie NNW.
Zadanie 7 - Indywidualne pośrednictwo pracy
- dla wszystkich UP zaplanowano INDYWIDUALNE POŚREDNICTWO PRACY, będące kluczowym
elementem wsparcia, pozwalającym UP uzyskać w możliwie krótkim czasie odpowiednie
zatrudnienie. Podczas indywidualnych spotkań z UP (40 UP x 6 h / UP; 3 dni / UP) i na podstawie
IPD, pośrednik pracy rozpozna ich sytuację społeczno-zawodową, a po zebraniu niezbędnych
informacji, wspólnie z UP wyszuka oferty pracy zgodnych z ich oczekiwaniami, kwalifikacjami i
predyspozycjami, a także możliwościami lokalnego rynku pracy (min. 3 oferty / UP). Pośrednik
przygotuje UP do udziału w rekrutacji (omówi potencjalne pytania rekruterów i zweryfikuje
dokumenty aplikacyjne UP) oraz zainicjuje kontakty UP z pracodawcami. W toku realizacji
pośrednictwa pracy UP będą informowani o aktualnej sytuacji i przewidywanych zmianach na
lokalnym rynku pracy, a także zostaną wyposażeni w umiejętność sprawnego poruszania się po
rynku pracy i samodzielnego poszukiwania zatrudnienia.
Zadanie 8 - Indywidualny mentoring
- aby zwiększyć szansę UP na utrzymanie pracy zdobytej dzięki udziałowi w projekcie,
zaplanowano wsparcie w postaci MENTORINGU. Na jego realizację przewidziano pulę 40 h, która
pozwoli wesprzeć np. 8 UP w wymiarze śr. 5 h / UP lub 10 UP w wymiarze śr. 4 h / UP. Mentoring
to specyficzna forma pomocy i wspierania w trudnych sytuacjach zawodowych i życiowych, zw.
głównie z problemami adaptacyjnymi, która może się okazać szczególnie ważna w nowym
miejscu zatrudnienia, dla osób z GD, powracających bądź wchodzących na rynek pracy.
Mentoring będzie polegał na indywidualnych spotkaniach i zbudowaniu relacji UP z
doświadczonym mentorem. Wsparcie mentora wesprze proces uczenia i rozwoju UP w
organizacji, firmie, jak i w procesach adaptacji społ. Korzyściami z tej formy wsparcia są m.in.:
- możliwość kontaktu z pozytywnym wzorcem, autorytetem;
- weryfikacja wiedzy i poglądów;
- poznanie realiów świata zawodowego, procedur administracyjnych;
- zwiększenie pewności siebie, pozytywnej samooceny i motywacji.
Uczestnikom/czkom Projektu oferujemy:
✓ Stypendium szkoleniowe (w wysokości 1 329,00 zł brutto = netto),
✓ Stypendium stażowe (w wysokości 1 994,40 zł brutto = netto/m-c) – dot. Uczestników/czek
odbywających staż,
✓ Zwrot kosztów dojazdu,
✓ Zwrot kosztów opieki nad dzieckiem/osobą zależną,
✓ Catering,
✓ Materiały szkoleniowe,
✓ Ubezpieczenie NNW na czas trwania stażu zawodowego,
✓ Badania lekarskie.
Rękodzieło Fizjoterapia JAKUB ŚLAGA
ul. Mieszczańska 11/31, 50-201 Wrocław
W ramach zadań: 1 - 7 przewidziano dla śr. 50 % Uczestników/czek Projektu zwrot kosztów
dojazdu oraz dla śr. 10 % Uczestników/czek Projektu zwrot kosztów opieki nad dzieckiem / osobą
zależną.
Wskaźniki realizacji Projektu:
Wskaźniki produktu:
1. Liczba osób bezrobotnych, w tym długotrwale bezrobotnych, objętych wsparciem w programie
– 8 Uczestników/czek Projektu (5 K, 3 M)
2. Liczba osób długotrwale bezrobotnych objętych wsparciem w programie – 2 Uczestników/czki
Projektu (1 K, 1 M)
3. Liczba osób biernych zawodowo objętych wsparciem w programie – 32 Uczestników/czki
Projektu (19 K, 13 M)
4. Liczba osób w wieku 18-29 lat objętych wsparciem w programie – 40 Uczestników/czek
Projektu (24 K, 16 M)
5. Wartość wydatków kwalifikowalnych przeznaczonych na realizację gwarancji dla młodzieży –
1 033 423,80 PLN
6. Liczba osób zamieszkujących na obszarze wiejskim wg klasyfikacji DEGURBA i/lub na obszarze
zagrożonym trwałą marginalizacją i/lub w miastach średnich tracących funkcje społeczno -
gospodarcze, objętych wsparciem w programie – 24 Uczestników/czek Projektu (14 K, 10 M)
Wskaźniki rezultatu:
1. Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje po opuszczeniu Projektu – 34 Uczestników/czek Projektu
(20 K, 14 M)
2. Liczba osób pracujących, łącznie z prowadzącymi działalność na własny rachunek,
po opuszczeniu Projektu – 10 Uczestników/czek Projektu (6 K, 4 M)
3. Liczba osób poszukujących pracy po opuszczeniu programu – 12 Uczestników/czek Projektu
(7 K, 5 M)
4. Liczba osób, których sytuacja społeczna uległa poprawie po opuszczeniu programu –
36 Uczestników/czek Projektu (22 K, 14 M)
5. Liczba osób, które w wyniku otrzymanego wsparcia podjęły zatrudnienie na podstawie umowy
o pracę w wymiarze co najmniej 1⁄2 etatu zawartej na okres co najmniej 6 miesięcy –
8 Uczestników/czek Projektu (5 K, 3 M)
Inne wspólne wskaźniki produktu:
1. Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie – 4 Uczestników/czek
Projektu (2 K, 2 M)
Udział w Projekcie pozwoli Uczestnikom/czkom projektu:
✓ rozwiązać problemy utrudniające / uniemożliwiające aktywny udział w życiu społecznym
i zawodowym,
✓ nabyć / dostosować posiadane kompetencje (w tym cyfrowe) / kwalifikacje do potrzeb
pracodawców,
✓ zdobyć doświadczenie zawodowe, uzyskać i utrzymać korzystne zatrudnienie.
Rękodzieło Fizjoterapia JAKUB ŚLAGA
ul. Mieszczańska 11/31, 50-201 Wrocław
Projekt realizowany jest w ramach programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027,
Priorytet 7 Fundusze Europejskie na rzecz rynku pracy i włączenia społecznego na Dolnym Śląsku,
Działanie 7.5 Aktywna integracja, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach
Europejskiego Funduszu Społecznego Plus
Projekt realizowany jest zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla
osób z niepełnosprawnościami oraz zasadą równości kobiet i mężczyzn.
Zapraszamy do kontaktu:
Biuro Projektu: Plac Solidarności 1/3/5, 53 – 661 Wrocław
Agata Michalska
Telefon: 574 596 798, 727 176 446
e-mail: projekty@rekodzielofizjoterapia.pl
biuroprojektu.wroclaw@gmail.com
@SILAMLODOSCI
#FUNDUSZEUE
#FUNDUSZEEUROPEJSKIE
Wartość projektu: 1 033 423,80 PLN
Dofinansowanie Projektu: 981 752,61 PLN
Dofinansowanie z UE: 723 396,66 PLN
Okres realizacji projektu: 01.03.2025 r. – 30.04.2026 r.
ZASADY RÓWNOŚCI I DOSTĘPNOŚCI
Definicje:
Dyskryminacja – różnicowanie, wykluczanie lub ograniczanie ze względu na jakiekolwiek przesłanki
w szczególności płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język,
religię lub przekonania, poglądy polityczne lub wszelkie inne poglądy, przynależność do mniejszości
narodowej, majątek, urodzenie, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną. Celem lub skutkiem
dyskryminacji jest naruszenie lub brak uznania możliwości korzystania z wszelkich praw człowieka
i podstawowych wolności oraz ich wykonywania na zasadzie równości z innymi osobami.
Zasada równości kobiet i mężczyzn – wdrożenie działań mających na celu osiągnięcie stanu,
w którym kobietom i mężczyznom przypisuje się taką samą wartość społeczną, równe prawa i równe
obowiązki. To również stan, w którym kobiety i mężczyźni mają równy dostęp do korzystania z zasobów
(np. środki finansowe, szanse rozwoju). Zasada ta ma gwarantować możliwość wyboru drogi życiowej
bez ograniczeń wynikających ze stereotypów płci. Jest to również uwzględnianie perspektywy płci
w głównym nurcie wszystkich procesów i działań w ramach programów (tj. podczas przygotowywania,
wdrażania, monitorowania, sprawozdawczości, ewaluacji, promocji i kontroli programów).
Zasada równości szans i niedyskryminacji – wdrożenie działań umożliwiających wszystkim osobom
sprawiedliwe i pełne uczestnictwo we wszystkich dziedzinach życia, bez względu na ich płeć, rasę, kolor
skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy
Rękodzieło Fizjoterapia JAKUB ŚLAGA
ul. Mieszczańska 11/31, 50-201 Wrocław
polityczne lub wszelkie inne poglądy, przynależność do mniejszości narodowej, majątek, urodzenie,
niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną.
Zasady równościowe (horyzontalne) – rozumiane łącznie jako zasada równości kobiet i mężczyzn
oraz zasada równości szans i niedyskryminacji.
Projekt jest zgodny z zasadami równości szans Kobiet i Mężczyzn oraz równości szans i niedyskryminacji,
w tym dostępności dla ON, tj. m.in. :
• Projekt dostępny dla osób niepełnosprawności;
• dodatkowe punkty dla osób niepełnosprawnych i Kobiet;
• promowanie pozytywnego wizerunku Kobiet i Mężczyzn;
• działania i treści przekazywane Państwu w ramach Projektu są wolne od ograniczeń
wynikających ze stereotypów płci;
• uwzględnieniu elastycznych godzin zajęć umożliwiający godzenie życia zawodowego i
prywatnego;
• język wrażliwy na płeć, równościowy;
• miejsca realizacji wsparcia bez barier architektonicznych;
• zastosowanie mechanizmu racjonalnych uprawnień – jeśli zdiagnozowano taką potrzebę wobec
danego ON.
Więcej informacji dotyczących Zasad równości szans Kobiet i mężczyzn oraz równości szans i
niedyskryminacji znajdą Państwo w linkach poniżej:
• Wytyczne dotyczące realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-
2027:
– https://funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/o-funduszach/fundusze-na-lata-2021-
2027/prawo-i-dokumenty/wytyczne/wytyczne-dotyczace-realizacji-zasad-rownosciowych-w-
ramach-funduszy-unijnych-na-lata-2021-2027/
• Ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:
– https://funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/o-funduszach/fundusze-europejskie-bez-
barier/dostepnosc-plus/ustawa-o-dostepnosci/
• Konwencja o prawach osób niepełnosprawnych:
– https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20120001169/O/D20121169.pdf
• Karta praw podstawowych Unii Europejskiej:
– https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=CELEX:12016P/TXT&from=DE
• Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1060 z dnia 24 czerwca 2021 r.:
– https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32021R1060&from=PL
Projekt: „Moc aktywności”Nr: FEDS.07.05-IP.02-0150/24
Polska Filantropia realizująca wraz z firmą Paweł Rozmarynowski ARTCOM, będącą Partnerem Projektu, zapraszają do udziału w projekcie pn. „Moc aktywności”, nr FEDS.07.05-IP.02-0150/24.
Celem projektu do 31.08.2026 r. jest zwiększenie zdolności do zatrudnienia oraz aktywnego udziału w życiu społeczno-zawodowym 80 (48 K / 32 M) osób młodych w wieku 18-29 lat, bez pracy: pozostających poza zatrudnieniem, edukacją i szkoleniem (osoby z kategorii NEET) lub będących kobietami wychowującymi dzieci, należących do minimum jednej kategorii (katalog osób wskazanych w podrozdziale 4.2, pkt. 1 Wytycznych dot. realizacji projektów z udziałem środków EFS+ w regionalnych programach na lata 2021-2027) tj. m.in.:
- osób biernych zawodowo,
- osób / rodzin korzystających ze świadczeń z pomocy społecznej,
- osób o których mowa w art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym,
- osób z niepełnosprawnościami - w projekcie założono udział min. 8 (5 K / 3 M) ON,
- członków gospodarstw domowych sprawujących opiekę nad osobą potrzebującą wsparcia w codziennym funkcjonowaniu,
- osób objętych ochroną czasową w Polsce w zw. z agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę, zamieszkujących w rozumieniu KC w województwie dolnośląskim, w tym min. 60 % tj. 48 (28 K / 20 M) osób na obszarze wiejskim wg klasyfikacji DEGURBA i/lub obszarze zagrożonym trwałą marginalizacją i/lub w miastach średnich tracących funkcję społeczno-gospodarczą, poprzez realizację zindywidualizowanego i kompleksowego wsparcia aktywnej integracji.
Grupa docelowa projektu to: 80 (48 K / 32 M) osób młodych w wieku 18-29 lat, bez pracy: pozostających poza zatrudnieniem, edukacją i szkoleniem lub będących kobietami wychowującymi dzieci, należących do min. 1 kategorii (katalog osób wskazanych w podrozdziale 4.2, pkt. 1 Wytycznych dot. realizacji projektów z udziałem środków EFS+ w regionalnych programach na lata 2021-2027) tj. m.in.:
- osób biernych zawodowo,
- osób / rodzin korzystających ze świadczeń z pomocy społecznej,
- osób o których mowa w art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym,
- osób z niepełnosprawnościami - w projekcie założono udział min. 8 (5 K / 3 M) ON,
- członków gospodarstw domowych sprawujących opiekę nad osobą potrzebującą wsparcia w codziennym funkcjonowaniu,
- osób objętych ochroną czasową w Polsce w związku z agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę, zamieszkujących w rozumieniu KC w województwie dolnośląskim, w tym min. 48 (28 K / 20 M) osób zamieszkujące na obszarze wiejskim wg DEGURBA i/lub zagrożonym trwałą marginalizacją i/lub w miastach średnich tracących funkcję społeczno-gospodarczą.
W ramach przedmiotowego projektu przewidziano następujące zadania:
Zadanie 1 - Identyfikacja potrzeb i opracowanie Indywidualnego Planu Działania
- w toku indywidualnych spotkań z Uczestnikami/czkami Projektu (80 UP x 3 h / UP; 2 dni / UP) doradca zawodowy dokona identyfikacji potrzeb UP, w tym m.in. poprzez diagnozę potrzeb szkoleniowych (w tym cyfrowych) i walidacyjnych oraz możliwości doskonalenia zawodowego. Efektem etapu identyfikacji potrzeb będzie opracowanie wraz z UP INDYWIDUALNEGO PLANU DZIAŁANIA (IPD), zawierającego działania dostosowane do sytuacji osobistej, społecznej i zawodowej UP (IPD będzie zawierać formy wsparcia konieczne do realizacji w kontekście sytuacji UP, działania do samodzielnej realizacji oraz termin i warunki zakończenia). Wszyscy UP przejdą ocenę umiejętności cyfrowych na podstawie testu łączącego elementy samooceny z zadaniami praktycznymi. Każdy UP otrzyma ofertę wsparcia, obejmującą takie formy pomocy, które zostaną zidentyfikowane u niego jako niezbędne w celu aktywizacji społeczno-zawodowej.
Zadanie 2 - Treningi kompetencji społecznych
- każdy UP weźmie udział GRUPOWYCH TRENINGACH KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH (wybór 3 tematów z 4 na podstawie IPD, realizowanych z naciskiem na rozbudzenie aktywności i samodzielności [8 grup (po 10 UP) x 3 tematy x 12 h/temat; łącznie 80 UP x 36 h/UP; 6 dni /
grupę]:
- NA CO DZIEŃ - tematyka oscylować będzie wokół umiejętności prowadzenia gospodarstwa domowego, wypełniania obowiązków domowych rodzinnych, racjonalnego gospodarowania własnymi środkami finansowymi, oszczędzania,
- KOMUNIKACJA - kształtowanie pozytywnych relacji z bliskimi, osobami z otoczenia, pracodawcami, osobami w instytucjach i urzędach,
- AUTOPREZENTACJA - umiejętność kreowania pożądanego wizerunku i prezentowania swoich mocnych stron,
- RADZENIE SOBIE ZE STRESEM - umiejętność rozładowywania napięcia w sytuacjach rodzinnych i zawodowych, łagodzenia konfliktów. Treningi prowadzić będą do nabycia przez UP kompetencji weryfikowanych w IV etapach:
ZAKRES, WZORZEC, OCENA, PORÓWNANIE. UP biorącym udział w treningach zostanie zapewnione wyżywienie (obiad) i materiały szkoleniowe.
Zadanie 3 - Szkolenia podnoszące kompetencje cyfrowe
- udział w zadaniu zgodnie z diagnozą w IPD obejmującą ocenę umiejętności cyfrowych
(obowiązkowo w ramach wsparcia dla osób młodych zaplanowano ocenę umiejętności cyfrowych z wykorzystaniem narzędzia WARKC (pod warunkiem jego dostępności) lub „Europejskiego narzędzia do oceny poziomu kompetencji cyfrowych”. Wynik "bardzo dobry" oceny zwalnia z propozycji uzupełnienia kompetencji, natomiast wszystkim osobom z niższym wynikiem zostanie zaproponowane szkolenie cyfrowe. W związku z dynamicznym postępem rozwoju technologii cyfrowych, widocznym zarówno w gospodarce jak i życiu codziennym, każda osoba (zwłaszcza młoda) powinna dysponować pewnym minimalnym przygotowaniem w zakresie kompetencji cyfrowych, które wkrótce będzie niezbędne niezależnie od wykonywanego zawodu. Wobec powyższego, dla 48 UP z największymi deficytami w tym zakresie (na podstawie IPD) zaplanowano uzupełnienie poziomu kompetencji w ramach SZKOLEŃ PODNOSZĄCYCH KOMPETENCJE CYFROWE O PROFILU OGÓLNYM [8 grup (po 6 UP) x 5 tematów x 16 h/temat;
łącznie 48 UP x 80 h / UP; 13 dni/grupę; 6-7 h/dzień]. Zakres merytoryczny zajęć odpowiadać będzie ramie "Digital Competence Framework" (DIGCOMP) i obejmować będzie 5 MODUŁÓWTEMATYCZNYCH na poziomie podstawowym A - 16 godz./moduł:
I. INFORMACJA - m.in. przeglądanie, szukanie, filtrowanie i przechowywanie informacji,
II. KOMUNIKACJA - m.in. wykorzystanie narzędzi cyfrowych i aplikacji, dzielenie się informacjami i zasobami,
III. TWORZENIE TREŚCI - m.in. tworzenie, integracja i przetwarzanie treści,
IV. BEZPIECZEŃSTWO - m.in. narzędzia służące ochronie, ochrona danych osobowych,
V. ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW - m.in. rozwiązywanie problemów technicznych, innowacyjność i twórcze wykorzystanie technologii.
UP otrzymają podręczniki i materiały szkoleniowe (w formacie dostępnym dla ON) oraz zostanie im zapewniony obiad. Minimalny wymagany poziom obecności na zajęciach to 80 % godzin zajęć. Szkolenia zakończą się formalnym wynikiem oceny i walidacji oraz będą dawać możliwość uzyskania certyfikatu ECCC. Certyfikacja nastąpi po walidacji, w sytuacji kiedy właściwy organ uzna, że dany UP osiągnął efekty uczenia się spełniające określone standardy. UP uzyskają certyfikaty ECCC po zdaniu egzaminów z każdego z 5 modułów. Każdy UP biorący udział w szkoleniach zobowiązany jest przystąpić do egzaminu. Biorąc pod uwagę analizę GD, w celu osiągnięcia jak najlepszych rezultatów zaplanowano również możliwość przystąpienia do EGZAMINU POPRAWKOWEGO dla UP, którym nie udało się zdać egzaminu za pierwszym podejściem - założono egzaminy poprawkowe ze średnio dwóch modułów dla 6 UP.
Zadanie 4 - Indywidualne poradnictwo psychologiczne, prawne oraz jobcoaching:
- indywidualne poradnictwo psychologiczne (40 UP x 6 h / UP; 3 dni / UP): poradnictwo
pomoże UP złagodzić problemy wynikające z ich postawy wobec otoczenia oraz oddalenia od zasad w nim panujących. Psycholog pomoże UP zniwelować destruktywne przeświadczenia o sobie i ocenie otoczenia, osłabić wewnętrzne bariery, przezwyciężyć bieżące problemy i podtrzymać motywację. Psycholog wesprze UP w przełamaniu ich lęków, nauczy radzić sobie ze stresem i kontrolować emocje. Eliminując / łagodząc zdiagnozowane deficyty intrapsychiczne, UP dzięki pomocy psychologa będą dążyć do lepszego poznania i zrozumienia siebie i efektywniejszego wykorzystania predyspozycji i potencjału, zwiększając samoświadomość i samoakceptację,
- indywidualne poradnictwo prawne (32 UP x 3 h / UP; 2 dni / UP): poradnictwo prawne
wyposaży UP w wiedzę dot. rodzajów ryzyka socjalnego i możliwych form pomocy oraz zwiększy świadomość UP na temat ich praw, czy spoczywających na nich obowiązków. Doradca (w zależności od potrzeb) udzieli UP informacji z zakresu prawa rodzinnego / pracy / ubezpieczeń społecznych, pomoże w sporządzeniu pism urzędowych, wyposaży w wiedzę w zakresie przeciwdziałania przemocy domowej, co wesprze UP w rozwiązywaniu problemów wpływających na sytuację, w której się znajdują,
- indywidualne poradnictwo zawodowe w formie jobcoachingu (80 UP x 6 h / UP; 3 dni / UP): jobcoaching jako skuteczne narzędzie wspierania rozwoju personalno-zawodowego pomoże UP w trwałym wejściu na rynek pracy. Metoda ta, będąca uniwersalnym rozwiązaniem, które może być zastosowane wobec różnych grup wiekowych i społecznych w kontekście ich aktywizacji zawodowej, szczególny nacisk kładzie na motywowanie do kształcenia i poszerzania kompetencji osób niechętnych dokształcaniu się. Coach wesprze realizację IPD, budując motywację UP i pomagając rozwiązać bieżące trudności w sferze zawodowej co pozwoli osiągnąć trwałe efekty zmiany postaw i sytuacji UP.
Zadanie 5 - Szkolenia zawodowe
- by zwiększyć szansę UP na uzyskanie / utrzymanie zatrudnienia dla wszystkich UP zaplanowano SZKOLENIA ZAWODOWE służące zdobyciu kompetencji / kwalifikacji zawodowych (80 UP x śr.110 h dydaktycznych / UP; śr. 1 - 2 m-ce / UP) w ramach OTWARTEGO PAKIETU SZKOLEŃ - konkretne tematy zostaną wskazane w toku projektu w oparciu o zdiagnozowane potrzeby i potencjał każdego UP (zgodnie z IPD) - indywidualizacja wsparcia. Jednocześnie szkolenia będą uwzględniać rzeczywiste potrzeby na określone kwalifikacje i umiejętności na regionalnym / lokalnym rynku pracy. UP dzięki uczestnictwu w projekcie (o ile będzie to zgodne z ich IPD) będą mogli nabyć umiejętności cyfrowe (w ramach Zadania 3 i szkoleń zawodowych ukierunkowanych na nabycie umiejętności z zakresu technologii cyfrowych), umiejętności niezbędne do podjęcia pracy w sektorze zielonej gospodarki oraz umiejętności w zawodach związanych z usługami zdrowotnymi i opiekuńczymi. Efektem szkoleń będzie zdobycie, zmiana lub podniesienie kwalifikacji lub nabycie kompetencji weryfikowanych w ramach IV etapów: ZAKRES, WZORZEC, OCENA, PORÓWNANIE. Fakt nabycia kwalifikacji potwierdzony zostanie odpowiednim dokumentem (np. certyfikatem), rozpoznawalnym i uznawanym w danym środowisku, sektorze lub branży, a fakt nabycia kompetencji poprzez wydanie dokumentu zawierającego wyszczególnione efekty uczenia się odnoszące się do nabytej kompetencji. Wymagana frekwencja to min. 80% godzin zajęć. Podczas szkoleń będą wykorzystywane różnorodne, angażujące UP metody kształcenia oraz środki i materiały dydaktyczne.
Części UP zapewnione zostaną badania lekarskie (jeśli wymagać będzie tego tematyka szkoleń). UP otrzymają stypendia szkoleniowe.
Zadanie 6 - Staże zawodowe
- dla 52 UP z największymi deficytami w zakresie doświadczenia zawodowego zaplanowano wsparcie w formie 3 miesięcznego STAŻU spójnego z tematyką szkoleń, podczas którego wykorzystają posiadane kompetencje i kwalifikacje zawodowe rzeczywistym środowisku pracy, nabędą praktyczne umiejętności do wykonywania pracy i ostatecznie przełamią bierne postawy. Wsparcie stażowe realizowane zgodnie z zaleceniem Rady UE z dn.10.03.2014 ws. ram jakości staży oraz z Polskimi Ramami Jakości Praktyk i Staży. Staże odbędą się na podstawie trójstronnych umów między Wnioskodawcą, UP i pracodawcą przyjmującym na staż, zawierających podstawowe warunki przebiegu stażu, w tym: cel, okres trwania stażu, wysokość stypendium, miejsce wykonywania pracy, zakres obowiązków oraz dane opiekuna stażu i UP odbywającego staż. Zadania w ramach stażu będą wykonywane w oparciu o program stażu (opracowany indywidualnie z uwzględnieniem potrzeb i potencjału stażysty), przygotowany przez podmiot przyjmujący na staż i organizatora stażu oraz podpisany przez stażystę. Przy ustaleniu programu stażu uwzględnione zostaną predyspozycje psychofizyczne i zdrowotne, poziom wykształcenia oraz kwalifikacje zawodowe UP. Uczestnicy/czki odbywający/e staż wykonują zadania w wymiarze 40 h/tydz. i 8 h/dzień (ON w stopniu znacznym lub umiarkowanym – 35 h/tydz. i 7 h /dzień), pod nadzorem opiekuna stażu, który wprowadzi UP w zakres obowiązków oraz zapozna z procedurami i zasadami organizacji, a także będzie monitorował realizację obowiązków i celów edukacyjno-zawodowych (zg. z programem stażu) i udzielał informacji zwrotnych stażyście na temat osiąganych wyników i stopnia realizacji zadań. Po zakończeniu stażu opracowana zostanie ocena (w formie pisemnej przez podmiot przyjmujący na staż), uwzględniająca osiągane rezultaty oraz efekty stażu. Wnioskodawca po zapoznaniu się z opinią pracodawcy wyda UP zaświadczenie o odbyciu stażu. W ramach projektu zaplanowano otwarty nabór ofert stażu od podmiotów przyjmujących na staż. UP zostaną zapewnione stypendia stażowe, badania lekarskie i ubezpieczenie NNW.
Zadanie 7 - Indywidualne pośrednictwo pracy
- dla wszystkich UP zaplanowano INDYWIDUALNE POŚREDNICTWO PRACY, będące kluczowym elementem wsparcia, pozwalającym UP uzyskać w możliwie krótkim czasie odpowiednie zatrudnienie. Podczas indywidualnych spotkań z UP (80 UP x 6 h / UP; 3 dni / UP) i na podstawie IPD, pośrednik pracy rozpozna ich sytuację społeczno-zawodową, a po zebraniu niezbędnych informacji, wspólnie z UP wyszuka oferty pracy zgodnych z ich oczekiwaniami, kwalifikacjami i predyspozycjami, a także możliwościami lokalnego rynku pracy (min. 3 oferty / UP). Pośrednik przygotuje UP do udziału w rekrutacji (omówi potencjalne pytania rekrutrów i zweryfikuje dokumenty aplikacyjne UP) oraz zainicjuje kontakty UP z pracodawcami. W toku realizacji pośrednictwa pracy UP będą informowani o aktualnej sytuacji i przewidywanych zmianach na lokalnym rynku pracy, a także zostaną wyposażeni w umiejętność sprawnego poruszania się po rynku pracy i samodzielnego poszukiwania zatrudnienia.
Zadanie 8 - Indywidualny mentoring
- aby zwiększyć szansę UP na utrzymanie pracy zdobytej dzięki udziałowi w projekcie,
zaplanowano wsparcie w postaci MENTORINGU. Na jego realizację przewidziano pulę 80 h, która pozwoli wesprzeć np. 16 UP w wymiarze śr. 5 h / UP lub 20 UP w wymiarze śr. 4 h / UP. Mentoring to specyficzna forma pomocy i wspierania w trudnych sytuacjach zawodowych i życiowych, zw. głównie z problemami adaptacyjnymi, która może się okazać szczególnie ważna w nowym miejscu zatrudnienia, dla osób z GD, powracających bądź wchodzących na rynek pracy. Mentoring będzie polegał na indywidualnych spotkaniach i zbudowaniu relacji UP z doświadczonym mentorem. Wsparcie mentora wesprze proces uczenia i rozwoju UP w organizacji, firmie, jak i w procesach adaptacji społ. Korzyściami z tej formy wsparcia są m.in.:
- możliwość kontaktu z pozytywnym wzorcem, autorytetem;
- weryfikacja wiedzy i poglądów;
- poznanie realiów świata zawodowego, procedur administracyjnych;
- zwiększenie pewności siebie, pozytywnej samooceny i motywacji.
Uczestnikom/czom Projektu oferujemy:
✓ Stypendium szkoleniowe (w wysokości 1 461,90 zł brutto = netto),
✓ Stypendium stażowe (w wysokości 1 994,40 zł brutto = netto/m-c) – dot. Uczestników/czek
odbywających staż,
✓ Zwrot kosztów dojazdu,
✓ Zwrot kosztów opieki nad dzieckiem/osobą zależną,
✓ Catering,
✓ Materiały szkoleniowe,
✓ Ubezpieczenie NNW na czas trwania stażu zawodowego,
✓ Badania lekarskie.
W ramach zadań: 1 - 7 przewidziano dla śr. 50 % Uczestników Projektu zwrot kosztów dojazdu oraz
dla śr. 10 % Uczestników Projektu zwrot kosztów opieki nad dzieckiem / osobą zależną.
Wskaźniki realizacji Projektu:
Wskaźniki produktu:
1. Liczba osób bezrobotnych, w tym długotrwale bezrobotnych, objętych wsparciem w programie
– 16 Uczestników/czek Projektu (10 K, 6 M)
2. Liczba osób długotrwale bezrobotnych objętych wsparciem w programie – 4 Uczestników/czek Projektu (2 K, 2 M)
3. Liczba osób biernych zawodowo objętych wsparciem w programie – 64 Uczestników/czek Projektu (38 K, 26 M)
4. Liczba osób w wieku 18-29 lat objętych wsparciem w programie – 80 Uczestników/czek
Projektu (48 K, 32 M)
5. Wartość wydatków kwalifikowalnych przeznaczonych na realizację gwarancji dla młodzieży – 2 083 468,46 PLN
6. Liczba osób zamieszkujących na obszarze wiejskim wg klasyfikacji DEGURBA i/lub na obszarze zagrożonym trwałą marginalizacją i/lub w miastach średnich tracących funkcje społeczno - gospodarcze, objętych wsparciem w programie – 48 Uczestników/czek Projektu (28 K, 20 M)
Wskaźniki rezultatu:
1. Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje po opuszczeniu Projektu – 68 Uczestników/czek Projektu (40 K, 28 M)
2. Liczba osób pracujących, łącznie z prowadzącymi działalność na własny rachunek, po opuszczeniu Projektu – 24 Uczestników/czek Projektu (14 K, 10 M)
3. Liczba osób poszukujących pracy po opuszczeniu programu – 22 Uczestników/czek Projektu (13 K, 9 M)
4. Liczba osób, których sytuacja społeczna uległa poprawie po opuszczeniu programu –
72 Uczestników/czek Projektu (43 K, 29 M)
5. Liczba osób, które w wyniku otrzymanego wsparcia podjęły zatrudnienie na podstawie umowy o pracę w wymiarze co najmniej 1⁄2 etatu zawartej na okres co najmniej 6 miesięcy – 16 Uczestników/czek Projektu (10 K, 6 M)
Inne wspólne wskaźniki produktu:
1. Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie – 8 Uczestników/czek Projektu (5 K, 3 M)
Udział w projekcie pozwoli Uczestnikom projektu:
✓ rozwiązać problemy utrudniające / uniemożliwiające aktywny udział w życiu społecznym i zawodowym,
✓ nabyć / dostosować posiadane kompetencje (w tym cyfrowe) / kwalifikacje do potrzeb
pracodawców,
✓ zdobyć doświadczenie zawodowe, uzyskać i utrzymać korzystne zatrudnienie.
Projekt realizowany jest w ramach programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027, Priorytet 7 Fundusze Europejskie na rzecz rynku pracy i włączenia społecznego na Dolnym Śląsku, Działanie 7.5 Aktywna integracja, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
Projekt realizowany jest zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasadą równości kobiet i mężczyzn.
Zapraszamy do kontaktu:
Biuro Projektu: Plac Solidarności 1/3/5, 53 – 661 Wrocław
Agata Michalska
Telefon: 574 596 798, 727 176 446
e-mail: projekty@polskafilantropia.pl
biuroprojektu.wroclaw@gmail.com
@MOCAKTYWNOSCI
#FUNDUSZEUE
#FUNDUSZEEUROPEJSKIE
Wartość projektu: 2 083 468,46 PLN
Dofinansowanie Projektu: 1 979 295,03 PLN
Dofinansowanie z UE: 1 458 427,92 PLN
Okres realizacji projektu: 01.03.2025 r. – 31.08.2026 r.
ZASADY RÓWNOŚCI I DOSTĘPNOŚCI
Definicje:
Dyskryminacja – różnicowanie, wykluczanie lub ograniczanie ze względu na jakiekolwiek przesłanki
w szczególności płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język,
religię lub przekonania, poglądy polityczne lub wszelkie inne poglądy, przynależność do mniejszości narodowej, majątek, urodzenie, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną. Celem lub skutkiem dyskryminacji jest naruszenie lub brak uznania możliwości korzystania z wszelkich praw człowieka i podstawowych wolności oraz ich wykonywania na zasadzie równości z innymi osobami.
Zasada równości kobiet i mężczyzn – wdrożenie działań mających na celu osiągnięcie stanu, w którym kobietom i mężczyznom przypisuje się taką samą wartość społeczną, równe prawa i równe obowiązki. To również stan, w którym kobiety i mężczyźni mają równy dostęp do korzystania z zasobów (np. środki finansowe, szanse rozwoju). Zasada ta ma gwarantować możliwość wyboru drogi życiowej bez ograniczeń wynikających ze stereotypów płci. Jest to również uwzględnianie perspektywy płci w głównym nurcie wszystkich procesów i działań w ramach programów (tj. podczas przygotowywania,
wdrażania, monitorowania, sprawozdawczości, ewaluacji, promocji i kontroli programów).
Zasada równości szans i niedyskryminacji – wdrożenie działań umożliwiających wszystkim osobom sprawiedliwe i pełne uczestnictwo we wszystkich dziedzinach życia, bez względu na ich płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne lub wszelkie inne poglądy, przynależność do mniejszości narodowej, majątek, urodzenie, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną.
Zasady równościowe (horyzontalne) – rozumiane łącznie jako zasada równości kobiet i mężczyzn oraz zasada równości szans i niedyskryminacji.
Projekt jest zgodny z zasadami równości szans Kobiet i Mężczyzn oraz równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla ON, tj. m.in. :
• projekt dostępny dla osób niepełnosprawności;
• dodatkowe punkty dla osób niepełnosprawnych i Kobiet;
• promowanie pozytywnego wizerunku Kobiet i Mężczyzn;
• działania i treści przekazywane Państwu w ramach projektu są wolne od ograniczeń
wynikających ze stereotypów płci;
• uwzględnieniu elastycznych godzin zajęć umożliwiający godzenie życia zawodowego i
prywatnego;
• język wrażliwy na płeć, równościowy;
• miejsca realizacji wsparcia bez barier architektonicznych;
• zastosowanie mechanizmu racjonalnych uprawnień – jeśli zdiagnozowano taką potrzebę wobec danego ON.
Więcej informacji dotyczących Zasad równości szans Kobiet i mężczyzn oraz równości szans i niedyskryminacji znajdą Państwo w linkach poniżej:
• Wytyczne dotyczące realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021- 2027:
– https://funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/o-funduszach/fundusze-na-lata-2021-
2027/prawo-i-dokumenty/wytyczne/wytyczne-dotyczace-realizacji-zasad-rownosciowych-w-
ramach-funduszy-unijnych-na-lata-2021-2027/
• Ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:
– https://funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/o-funduszach/fundusze-europejskie-bez-
barier/dostepnosc-plus/ustawa-o-dostepnosci/
• Konwencja o prawach osób niepełnosprawnych:
– https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20120001169/O/D20121169.pdf
• Karta praw podstawowych Unii Europejskiej:
– https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=CELEX:12016P/TXT&from=DE
• Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1060 z dnia 24 czerwca 2021 r.:
– https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32021R1060&from=PL
Młodzi aktywni z Dolnego Śląska
Z przyjemnością informujemy, że w okresie od 01.06.2025r. do 31.07.2027r. Fundacja PRIMOHUMAN w partnerstwie z Centrum Doradztwa i Szkoleń Europrojekt Joanna Juszczyńska, Dorota Juszko spółka jawna realizuje na terenie województwa dolnośląskiego projekt pt. „Młodzi aktywni z Dolnego Śląska” o numerze FEDS.07.05-IP.02-0136/24. Projekt realizowany jest w ramach Priorytetu nr 7 „Fundusze Europejskie na rzecz rynku pracy i włączenia społecznego na Dolnym Śląsku” Działania nr 7.5 „Aktywna integracja” Programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
Projekt skierowany jest do osób bezrobotnych, biernych zawodowo w tym osób z niepełnosprawnościami w wieku 18-29 lat.
Więcej informacji znajdziecie Państwo na naszej stronie internetowej: http://primohuman.pl/projekt/
Informacje na temat spotkania o naborze w programie Region Morza Bałtyckiego 2021-2027.
- Spotkanie online o naborze - 13 maja br. odbędzie się krajowe webinarium o naborze.
Krajowy Punkt Kontaktowy programu (MFiPR) zaprasza do udziału w seminarium informacyjnym o zasadach trzeciego naboru wniosków na projekty małe w programie Interreg Region Morza Bałtyckiego 2021-2027.
Przedstawiciele Wspólnego Sekretariatu oraz Krajowego Punktu Kontaktowego przedstawią zakres, harmonogram i zasady naboru.
Uczestnicy spotkania zainteresowani złożeniem wniosku w naborze dowiedzą się między innymi jaki jest zakres tematyczny projektów, jak skonstruować budżet i jakich błędów nie popełniać w aplikacji.
Seminarium informacyjne odbędzie się online w godzinach 10.00 – 12.30. Rejestracja jest możliwa do 12 maja br.
Program „Zmiana na lepsze!”
Projekt skierowany jest do osób:
- w wieku 18+
- pracujących (w tym na umowach krótkoterminowych i cywilnoprawnych)
- ubogich pracujących lub osób odchodzących z rolnictwa
- zamieszkujących woj. dolnośląskie, zwłaszcza obszary zagrożone trwałą marginalizacją lub miasta - średnie tracące funkcje społeczno-gospodarcze
- nieuczestniczących równocześnie w innych projektach aktywizacyjnych FEDS 2021–2027
Udział w projekcie jest całkowicie bezpłatny!
W ramach projektu uczestnicy otrzymują:
- indywidualne doradztwo zawodowe (6h/os.)
- szkolenia cyfrowe (80h/os.)
- szkolenia zawodowe (110h dydaktycznych/os.)
- indywidualne pośrednictwo pracy (5h/os.)
- stypendia szkoleniowe
- zwrot kosztów dojazdu i opieki nad dzieckiem/osobą zależną
Więcej informacji znajdą Państwo na stronie: https://rekodzielofizjoterapia.pl
Program „Zmiana na lepsze!”nr FEDS.07.09-IP.02-0046/24,
realizowanego w ramach programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021–2027
Projekt pn. „Aktywna integracja społeczno - zawodowa drogą do sukcesu!"
Fundacja Edukacji Obywatelskiej i Rozwoju uprzejmie informuje, że w związku z zawartą umową o dofinansowanie projektu realizuje w partnerstwie ze Stwarzaniem „Tworzymy", projekt pn. „Aktywna integracja społeczno - zawodowa drogą do sukcesu!" w ramach Działania 7.5 Aktywna integracja, Typy projektów: 7.5.A Aktywna integracja osób zagrożonych ubóstwem i wykluczonych społecznie oraz osób biernych zawodowo 7.5.B Wsparcie na rzecz tworzenia i funkcjonowania podmiotów reintegracyjnych. Projekt realizowany jest w okresie od 01.08.2024 - 30.09.2026 г.
Celem głównym jest kształtowanie umiejętności społeczno-zawodowych w okresie od 01.08.2024- 30.09.2026 os zagrożonych ubóstwem i wykluczonych społecznie oraz osób biernych zawodowo 70 os.(38K, 32M)zamieszkujących województwo dolnośląskie tj. gr zidentyfikowanych, jako wymagających szczególnego wsparcia w kierunku zapobiegania ubóstwu oraz marginalizacji wykluczenia społecznego oraz ich powrotu na rynek pracy z uwzględnieniem różnorodnych form aktywnej integracji w oparciu o ścieżkę reintegracji stworzoną indywidualnie dla każdej osoby z uwzględnieniem diagnozy sytuacji problemowej zasobów, potencjału, predyspozycji oraz potrzeb. Realizacja form wsparcia wskazana w Wytycznych dot, realizacji projektów z udziałem środków EFS Plus w regionalnych programach na lata 2021-2027. W ramach projektu zostaną zastosowane dla uczestników usługi aktywnej integracji obejmujące oddziaływanie w różnych sferach funkcjonowania wymagające trwałego, zintegrowanego podejścia do uczestników poprzez zastosowanie możliwie szerokiego wachlarza, co pozwoli uczestnikom uzyskać umiejętności, nabyć doświadczenie zawodowe, które ułatwi wejście i utrzymanie się na rynku pracy i powrót do aktywności społecznej.
W ramach projektu realizowane będą następujące formy wsparcia:
1. 1 Forma wsparcia: Aktywna integracja o charakterze społecznym - Zindywidualizowane Poradnictwo Psychologiczne - indywidualne konsultacje z psychologiem wraz z opracowaniem ścieżki wsparcia z uwzględnieniem diagnozy sytuacji problemowej
2. II Forma wsparcia: Aktywna integracja o charakterze społecznym Zindywidualizowane Poradnictwo Prawne - indywidualne konsultacje z prawnikiem
3. III Forma wsparcia: Aktywna integracja o charakterze społecznym Zindywidualizowane Poradnictwo Coachingowe - indywidulane wsparcie coacha
4. IV Forma wsparcia: Aktywna integracja o charakterze zawodowym - Zindywidualizowane Poradnictwo Zawodowe - indywidualne wsparcie zawodowe
5. V Forma wsparcia: Aktywna integracja o charakterze zawodowym Kursy i szkolenia umożliwiające podniesienie kwalifikacji, kompetencji zawodowych lub umiejętności pożądanych na rynku pracy
6. VI Forma wsparcia: Aktywna integracja o charakterze zawodowym Staże zawodowe
7. VII Forma wsparcia: Aktywna integracja o charakterze zawodowym Zindywidualizowane Pośrednictwo Pracy - indywidualne wsparcie pośrednika pracy
Projekt zakłada objęcie wsparciem:
70 osób (32 kobiet i 32 mężczyzn - w tym 20 osób biernych i 50 osób bezrobotnych) zamieszkujących w rozumieniu KC obszar województwa dolnośląskiego (mieszkańcy miejscowości w której przebywają z zamiarem stałego pobytu). Wsparcie skierowane jest do osób bez zatrudnienia (bezrobotni lub bierni zawodowo) z województwa dolnośląskiego w tym wsparcie udzielane w projekcie kierowane jest do:
- osób biemych zawodowo, przy czym wyłączne powody bierności zawodowej to:
- niepełnosprawność;
- choroba;
- pełnienie ról opiekuńczych.
- osób lub rodzin korzystających ze świadczeń z pomocy społecznej zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej lub kwalifikujących się do objęcia wsparciem pomocy społecznej, tj. spełniającym co najmniej jedną z przesłanek określonych w art. 7 tej ustawy,
- osób, o których mowa w art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym (Dz. U. z 2022 r., poz. 2241);
- osób przebywających w pieczy zastępczej lub opuszczających pieczę zastępczą oraz rodzin przeżywających trudności w pełnieniu funkcji opiekuńczo- wychowawczych, o których mowa w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
- osób przebywających i opuszczających młodzieżowe ośrodki wychowawcze i młodzieżowe ośrodki socjoterapii, o których mowa w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2022 r., poz. 2230);
- osób z niepełnosprawnościami;
- członków gospodarstw domowych sprawujących opiekę nad osobą potrzebującą wsparcia w codziennym funkcjonowaniu;
- osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu,
- osób opuszczających placówki opieki instytucjonalnej, w tym w szczególności domy pomocy społecznej;
- osób w kryzysie bezdomności, dotkniętych wykluczeniem z dostępu do mieszkań lub zagrożonych bezdomnością;
- osób odbywających karę pozbawienia wolności, objętych dozorem elektronicznym,
- osób korzystających z programu FE P2,
- osób należących do społeczności marginalizowanych, takich jak Romowie;
- osób objętych ochroną czasową w Polsce w związku z agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę.
Rekrutacja do projektu prowadzona jest na terenie realizacji projektu poprzez odpowiednie mechanizmy działania takie jak: akcja informacyjno promocyjna umożliwiająca dotarcie w sposób adekwatny do grup docelowych, zachęcające do udziału w projekcie, zapoznające potencjalnych uczestników z możliwościami, jakie daje udział w projekcie, zapewniające obiektywną i rzetelną ocenę możliwości udziału w projekcie przez każdego uczestnika z zachowaniem zasad równego dostępu i równego traktowania wszystkich zainteresowanych udziałem w projekcie przy uwzględnieniu zakazu dyskryminacji np. ze względu na płeć, rasę lub pochodzenie etniczne, religię lub światopogląd, niepełnosprawność.
Rekrutacja do projektu prowadzona w trybie ciągłym do wyczerpania miejsc w trybie określonych rund. Informacja o uruchomionych rundach zostanie podana na stronie internetowej projektu
https://www.fundacjaedukacji.pl/
Zapraszamy Państwa do współpracy w ramach realizowanego projektu.
Dodatkowo informujemy, iz:
W związku z realizacją projektu pt. „Aktywna integracja społeczno-zawodowa drogą do sukcesu!"" Fundacja Edukacji Obywatelskiej i Rozwoju informuje, iż istnieje możliwość skorzystania przez uczestnika z usług dodatkowych m.in.:
- tłumacza języka migowego,
- asystenta osoby z niepełnosprawnością,
- materiałów szkoleniowych z możliwością powiększenia druku lub odwróconego kontrastu
- innych wskazanych przez uczestnika a możliwych do sfinansowania w ramach kosztów racjonalnych usprawnień
Poniżej podajemy informacje kontaktowe.
Adres biura projektu:
Fundacja Edukacji Obywatelskiej i Rozwoju, Rynek 55 pok. 7, 58-200 Dzierżoniów, 2.
Stowarzyszenie „Tworzymy", ul. Kolejowa 6, 57-540 Lądek-Zdrój
Projekt pn. „Czas na WSPARCIE!"
Fundacja „Razem" uprzejmie informuje, że w związku z zawartą umową o dofinansowanie projektu realizuje w partnerstwie z Powiatem Kłodzkim/Powiatowym Urzędem Pracy w Kłodzku, ul. Wyspiańskiego 21, 57-300 Kłodzko, projekt pn. „Czas na WSPARCIE!" w ramach Działania 7.5 Aktywna integracja, Typy projektów: 7.5.A Aktywna integracja osób zagrożonych ubóstwem i wykluczonych społecznie oraz osób biernych zawodowo 7.5.B Wsparcie na rzecz tworzenia i funkcjonowania podmiotów reintegracyjnych. Projekt realizowany jest w okresie od 01.08.2024- 30.09.2026 г.
Celem głównym jest kształtowanie umiejętności społeczno-zawodowych w okresie od 01.08.2024- 30.09.2026 os zagrożonych ubóstwem i wykluczonych społecznie oraz osób biernych zawodowo 70 os.(40K, 30M)zamieszkujących województwo dolnośląskie tj. gr zidentyfikowanych, jako wymagających szczególnego wsparcia w kierunku zapobiegania ubóstwu oraz marginalizacji wykluczenia społecznego oraz ich powrotu na rynek pracy z uwzględnieniem różnorodnych form aktywnej integracji w oparciu o ścieżkę reintegracji stworzoną indywidualnie dla każdej osoby z uwzględnieniem diagnozy sytuacji problemowej zasobów, potencjału, predyspozycji oraz potrzeb. Realizacja form wsparcia wskazana w Wytycznych dot, realizacji projektów z udziałem środków EFS Plus w regionalnych programach na lata 2021-2027. W ramach projektu zostaną zastosowane dla uczestników usługi aktywnej integracji obejmujące oddziaływanie w różnych sferach funkcjonowania wymagające trwałego, zintegrowanego podejścia do uczestników poprzez zastosowanie możliwie szerokiego wachlarza, co pozwoli uczestnikom uzyskać umiejętności, nabyć doświadczenie zawodowe, które ułatwi wejście i utrzymanie się na rynku pracy i powrót do aktywności społecznej.
W ramach projektu realizowane będą następujące formy wsparcia:
1. 1 Forma wsparcia: Aktywna integracja o charakterze społecznym - Zindywidualizowane Poradnictwo Psychologiczne - indywidualne konsultacje z psychologiem wraz z opracowaniem ścieżki wsparcia z uwzględnieniem diagnozy sytuacji problemowej
2. II Forma wsparcia: Aktywna integracja o charakterze społecznym Zindywidualizowane Poradnictwo Prawne - indywidualne konsultacje z prawnikiem
3. III Forma wsparcia: Aktywna integracja o charakterze społecznym Zindywidualizowane Poradnictwo Coachingowe - indywidulane wsparcie coacha
4. IV Forma wsparcia: Aktywna integracja o charakterze zawodowym - Zindywidualizowane Poradnictwo Zawodowe - indywidualne wsparcie zawodowe
5. V Forma wsparcia: Aktywna integracja o charakterze zawodowym Kursy i szkolenia umożliwiające podniesienie kwalifikacji, kompetencji zawodowych lub umiejętności pożądanych na rynku pracy
6. VI Forma wsparcia: Aktywna integracja o charakterze zawodowym Staże zawodowe
7. VII Forma wsparcia: Aktywna integracja o charakterze zawodowym Zindywidualizowane Pośrednictwo Pracy - indywidualne wsparcie pośrednika pracy
Projekt zakłada objęcie wsparciem:
70 osób (40 kobiet i 30 mężczyzn - w tym 20 osób biernych i 50 osób bezrobotnych) zamieszkujących w rozumieniu KC obszar województwa dolnośląskiego (mieszkańcy miejscowości w której przebywają z zamiarem stałego pobytu). Wsparcie skierowane jest do osób bez zatrudnienia (bezrobotni lub bierni zawodowo) z województwa dolnośląskiego w tym wsparcie udzielane w projekcie kierowane jest do:
-
osób biemych zawodowo, przy czym wyłączne powody bierności zawodowej to:
- niepełnosprawność;
- choroba;
- pełnienie ról opiekuńczych.
-
osób lub rodzin korzystających ze świadczeń z pomocy społecznej zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej lub kwalifikujących się do objęcia wsparciem pomocy społecznej, tj. spełniającym co najmniej jedną z przesłanek określonych w art. 7 tej ustawy,
-
osób, o których mowa w art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym (Dz. U. z 2022 r., poz. 2241);
-
osób przebywających w pieczy zastępczej lub opuszczających pieczę zastępczą oraz rodzin przeżywających trudności w pełnieniu funkcji opiekuńczo- wychowawczych, o których mowa w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
-
osób przebywających i opuszczających młodzieżowe ośrodki wychowawcze i młodzieżowe ośrodki socjoterapii, o których mowa w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2022 r., poz. 2230);
-
osób z niepełnosprawnościami;
-
członków gospodarstw domowych sprawujących opiekę nad osobą potrzebującą wsparcia w codziennym funkcjonowaniu;
-
osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu,
-
osób opuszczających placówki opieki instytucjonalnej, w tym w szczególności domy pomocy społecznej;
-
osób w kryzysie bezdomności, dotkniętych wykluczeniem z dostępu do mieszkań lub zagrożonych bezdomnością;
-
osób odbywających karę pozbawienia wolności, objętych dozorem elektronicznym,
-
osób korzystających z programu FE P2,
-
osób należących do społeczności marginalizowanych, takich jak Romowie;
-
osób objętych ochroną czasową w Polsce w związku z agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę.
Rekrutacja do projektu prowadzona jest na terenie realizacji projektu poprzez odpowiednie mechanizmy działania takie jak: akcja informacyjno promocyjna umożliwiająca dotarcie w sposób adekwatny do grup docelowych, zachęcające do udziału w projekcie, zapoznające potencjalnych uczestników z możliwościami, jakie daje udział w projekcie, zapewniające obiektywną i rzetelną ocenę możliwości udziału w projekcie przez każdego uczestnika z zachowaniem zasad równego dostępu i równego traktowania wszystkich zainteresowanych udziałem w projekcie przy uwzględnieniu zakazu dyskryminacji np. ze względu na płeć, rasę lub pochodzenie etniczne, religię lub światopogląd, niepełnosprawność.
Rekrutacja do projektu prowadzona w trybie ciągłym do wyczerpania miejsc w trybie określonych rund. Informacja o uruchomionych rundach zostanie podana na stronie internetowej projektu https://www.fundacjarazem.pl/projekty/czas-na-wsparcie
Zapraszamy Państwa do współpracy w ramach realizowanego projektu.
Dodatkowo informujemy, iż:
W związku z realizacją projektu pt. „Czas na WSPARCIE!" Fundacja „Razem" informuje, iż istnieje
możliwość skorzystania przez uczestnika z usług dodatkowych m.in.:
- tłumacza języka migowego,
- asystenta osoby z niepełnosprawnością,
- materiałów szkoleniowych z możliwością powiększenia druku lub odwróconego kontrastu
- innych wskazanych przez uczestnika a możliwych do sfinansowania w ramach kosztów racjonalnych usprawnień
Poniżej podajemy informacje kontaktowe.
Adres biura projektu:
Lider: Fundacja „RAZEM" ul. Mieszka 12/7, 58-309 Wałbrzych, tel. 74 666 30 06
oraz biuro w Kłodzku, ul. Wyspiańskiego 2f, 57-300 Kłodzko
Projekt "Otwarci na zmiany"
Aleksandra Węgrzyn "ZNAK uprzejmie informuje, że w związku z zawartą umową o dofinansowanie projektu realizuje w partnerstwie z Forum Aktywności Lokalnej, ul. Główna 159, 58-312 Stare Bogaczowice projekt pn. Otwarci na zmiany" w ramach Działania 7.5 Aktywna integracja. Typy projektów: 7.5.A Aktywna integracja osób zagrożonych ubóstwem i wykluczonych społecznie oraz osób biernych zawodowo 7.5.B Wsparcie na rzecz tworzenia i funkcjonowania podmiotów reintegracyjnych. Projekt realizowany jest w okresie od 01.08.2024-30.09.2026 г.
Celem głównym jest kształtowanie umiejętności społeczno-zawodowych w okresie od 01.08.2024- 30.09.2026 os zagrożonych ubóstwem i wykluczonych społecznie oraz osób biernych zawodowo 70 os.(37K, 33M)zamieszkujących województwo dolnośląskie tj. gr zidentyfikowanych, jako wymagających szczególnego wsparcia w kierunku zapobiegania ubóstwu oraz marginalizacji wykluczenia społecznego oraz ich powrotu na rynek pracy z uwzględnieniem różnorodnych form aktywnej integracji w oparciu o ścieżkę reintegracji stworzoną indywidualnie dla każdej osoby z uwzględnieniem diagnozy sytuacji problemowej zasobów, potencjału, predyspozycji oraz potrzeb. Realizacja form wsparcia wskazana w Wytycznych dot, realizacji projektów z udziałem środków EFS Plus w regionalnych programach na lata 2021-2027. W ramach projektu zostaną zastosowane dla uczestników usługi aktywnej integracji obejmujące oddziaływanie w różnych sferach funkcjonowania wymagające trwałego, zintegrowanego podejścia do uczestników poprzez zastosowanie możliwie szerokiego wachlarza, co pozwoli uczestnikom uzyskać umiejętności, nabyć doświadczenie zawodowe, które ułatwi wejście i utrzymanie się na rynku pracy i powrót do aktywności społecznej.
W ramach projektu realizowane będą następujące formy wsparcia:
1. 1 Forma wsparcia: Aktywna integracja o charakterze społecznym - Zindywidualizowane Poradnictwo Psychologiczne - indywidualne konsultacje z psychologiem wraz z opracowaniem ścieżki wsparcia z uwzględnieniem diagnozy sytuacji problemowej
2. II Forma wsparcia: Aktywna integracja o charakterze społecznym Zindywidualizowane Poradnictwo Prawne - indywidualne konsultacje z prawnikiem
3. III Forma wsparcia: Aktywna integracja o charakterze społecznym Zindywidualizowane Poradnictwo Coachingowe - indywidulane wsparcie coacha
4. IV Forma wsparcia: Aktywna integracja o charakterze zawodowym - Zindywidualizowane Poradnictwo Zawodowe - indywidualne wsparcie zawodowe
5. V Forma wsparcia: Aktywna integracja o charakterze zawodowym Kursy i szkolenia umożliwiające podniesienie kwalifikacji, kompetencji zawodowych lub umiejętności pożądanych na rynku pracy
6. VI Forma wsparcia: Aktywna integracja o charakterze zawodowym Staże zawodowe
7. VII Forma wsparcia: Aktywna integracja o charakterze zawodowym Zindywidualizowane Pośrednictwo Pracy - indywidualne wsparcie pośrednika pracy
Projekt zakłada objęcie wsparciem:
70 osób (37 kobiet i 33 mężczyzn - w tym 20 osób biernych i 50 osób bezrobotnych) zamieszkujących w rozumieniu KC obszar województwa dolnośląskiego (mieszkańcy miejscowości w której przebywają z zamiarem stałego pobytu). Wsparcie skierowane jest do osób bez zatrudnienia (bezrobotni lub bierni zawodowo) z województwa dolnośląskiego w tym wsparcie udzielane w projekcie kierowane jest do:
-
osób biemych zawodowo, przy czym wyłączne powody bierności zawodowej to:
- niepełnosprawność;
- choroba;
- pełnienie ról opiekuńczych.
-
osób lub rodzin korzystających ze świadczeń z pomocy społecznej zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej lub kwalifikujących się do objęcia wsparciem pomocy społecznej, tj. spełniającym co najmniej jedną z przesłanek określonych w art. 7 tej ustawy,
-
osób, o których mowa w art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym (Dz. U. z 2022 r., poz. 2241);
-
osób przebywających w pieczy zastępczej lub opuszczających pieczę zastępczą oraz rodzin przeżywających trudności w pełnieniu funkcji opiekuńczo- wychowawczych, o których mowa w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
-
osób przebywających i opuszczających młodzieżowe ośrodki wychowawcze i młodzieżowe ośrodki socjoterapii, o których mowa w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2022 r., poz. 2230);
-
osób z niepełnosprawnościami;
-
członków gospodarstw domowych sprawujących opiekę nad osobą potrzebującą wsparcia w codziennym funkcjonowaniu;
-
osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu,
-
osób opuszczających placówki opieki instytucjonalnej, w tym w szczególności domy pomocy społecznej;
-
osób w kryzysie bezdomności, dotkniętych wykluczeniem z dostępu do mieszkań lub zagrożonych bezdomnością;
-
osób odbywających karę pozbawienia wolności, objętych dozorem elektronicznym,
-
osób korzystających z programu FE P2,
-
osób należących do społeczności marginalizowanych, takich jak Romowie;
-
osób objętych ochroną czasową w Polsce w związku z agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę.
Rekrutacja do projektu prowadzona jest na terenie realizacji projektu poprzez odpowiednie mechanizmy działania takie jak: akcja informacyjno promocyjna umożliwiająca dotarcie w sposób adekwatny do grup docelowych, zachęcające do udziału w projekcie, zapoznające potencjalnych uczestników z możliwościami, jakie daje udział w projekcie, zapewniające obiektywną i rzetelną ocenę możliwości udziału w projekcie przez każdego uczestnika z zachowaniem zasad równego dostępu i równego traktowania wszystkich zainteresowanych udziałem w projekcie przy uwzględnieniu zakazu dyskryminacji np. ze względu na płeć, rasę lub pochodzenie etniczne, religię lub światopogląd, niepełnosprawność.
Rekrutacja do projektu prowadzona w trybie ciągłym do wyczerpania miejsc w trybie określonych rund. Informacja o uruchomionych rundach zostanie podana na stronie internetowej projektu https://znak.net.pl
Zapraszamy Państwa do współpracy w ramach realizowanego projektu.
Dodatkowo informujemy, iż:
W związku z realizacją projektu pt. „Otwarci na zmiany" Firma Aleksandra Węgrzyn „ZNAK" informuje, iż istnieje możliwość skorzystania przez uczestnika z usług dodatkowych m.in.:
- tłumacza języka migowego, -
- asystenta osoby z niepełnosprawnością,
materiałów szkoleniowych z możliwością powiększenia druku lub odwróconego kontrastu
- innych wskazanych przez uczestnika a możliwych do sfinansowania w ramach kosztów racjonalnych usprawnień
Poniżej podajemy informacje kontaktowe.
Adres biura projektu:
Lider: Aleksandra Węgrzyn "ZNAK" ul. Beethovena 10, 58-300 Wałbrzych, tel. 505 785 449
Partner projektu: Forum Aktywności Lokalnej, ul. Głowna 159, 58-312 Stare Bogaczowice, tel. 748480100
POŻYCZKA ROZWOJOWA DLA PRZEDSIĘBIORSTW Z WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO"
- Kwota pożyczki do 1.000.000,00 PLN,
- Oprocentowanie na zasadach pomocy de minimis lub warunkach rynkowych od wysokości aktualnie obowiązującej stopy bazowej,
- Maksymalny okres spłaty 84 m-ce,
- Karencja w spłacie kapitału do 6 m-cy,
- Stałe oprocentowanie przez okres trwania umowy,
- Brak dodatkowych opłat prowizji za udzielenie pożyczki.
Szczegółowe informacje oraz wniosek o pożyczkę dostępne na stronie internetowej: www.socp.info.pl
Kontakt: 62 730 17 31, 62 730 17 32, 502-320-405
e- mail: sekretariat@socp.info.pl.
Projekt Pierwszy biznes - Wsparcie w starcie
Projekt Pierwszy biznes - Wsparcie w starcie w programie #FunduszeEuropejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 realizowany przez Polska Agencję rozwoju Przedsiębiorczości na podstawie Umowy Operacyjnej zawartej z Bankiem Gospodarstwa Krajowego.
Osoby bezrobotne, poszukujące pracy i studenci ostatniego roku studiów będą mogły ubiegać się o pożyczkę na podjęcie działalności gospodarczej. Wsparcie można wykorzystać na sfinansowanie wydatków niezbędnych do założenia firmy.
W projekcie wybierzemy Partnerów Finansujących, którzy będą udzielać pożyczek. Dzięki naszemu wsparciu 6 551 osób będzie prowadziło działalność gospodarczą min. przez rok.
Wartość projektu to 674 mln zł, z czego ponad 556 mln zł to dofinansowanie unijne. Środki przyczynią się do aktywizacji zawodowej i rozwoju przedsiębiorczości.
Dowiedz się więcej: https://pulse.ly/cjeudaik94
Fundusze Europejskie #FunduszeUE
Bezpłatne usługi asystenckie i opiekuńcze dla mieszkańców powiatu jaworskiego i złotoryjskiego
Czy Ty lub Twoi bliscy potrzebują wsparcia w codziennym funkcjonowaniu?
Zapraszamy do skorzystania z bezpłatnych usług asystenckich i opiekuńczych w ramach projektu pn.: „Rozwój usług społecznych świadczonych w społecznościach lokalnych powiatu jaworskiego i złotoryjskiego."
Kto może skorzystać?
- Osoby z niepełnosprawnościami – w tym osoby z niepełnosprawnością fizyczną, intelektualną, chorobami psychicznymi, z orzeczeniem o niepełnosprawności
- Osoby niesamodzielne – osoby, które z powodu stanu zdrowia lub wieku potrzebują pomocy w codziennym funkcjonowaniu
- Opiekunowie faktyczni – osoby opiekujące się członkami rodziny z powyższych grup, które mogą uzyskać wsparcie w opiece
- Kadra usług społecznych – osoby świadczące usługi opiekuńcze i asystenckie w powiatach jaworskim i złotoryjskim, które chcą podnieść swoje kwalifikacje
Zakres usług:
- Usługi asystenckie – dedykowane osobom z niepełnosprawnościami, świadczone przez profesjonalnych asystentów, wspierających w codziennych czynnościach, m.in. w dojazdach, robieniu zakupów czy kontaktach z instytucjami.
- Usługi opiekuńcze – pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych o opiekę higieniczną oraz zapewnienie kontaktu z otoczeniem.
- Wsparcie dla opiekunów faktycznych – oferujemy bezpłatne doradztwo i szkolenia, które pomogą lepiej opiekować się osobami z niepełnosprawnościami oraz niesamodzielnymi.
- Szkolenia dla kadry usług społecznych – profesjonalne szkolenia, które podniosą kompetencje osób realizujących usługi opiekuńcze i asystenckie.
Dlaczego warto skorzystać?
- Usługi są całkowicie bezpłatne dzięki dofinansowaniu z Unii Europejskiej
- Możliwość otrzymania indywidualnie dopasowanego wsparcia w miejscu zamieszkania
- Gwarancja szkolenia dla asystentów i opiekunów
- Profesjonalna opieka i asystentura świadczona przez doświadczony zespół
- Szansa na podniesienie jakości życia i samodzielności w codziennym funkcjonowaniu
Kto ma pierwszeństwo?
Pierwszeństwo mają osoby o znacznym i umiarkowanym stopniu niepełnosprawności,
z niepełnosprawnością sprzężoną, intelektualną, psychiczną, korzystające
z programu FE PŻ lub mieszkające samotnie.
Jak skorzystać?
Jeśli Ty lub ktoś z Twoich bliskich spełnia warunki udziału w projekcie, zgłoś się do nas! Wystarczy skontaktować się telefonicznie pod numerem 76 721 06 60 lub mailowo na adres lsio@lsio.org.pl, aby uzyskać więcej informacji i zarejestrować się do udziału w projekcie.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Nie czekaj! Skorzystaj z usług, które pomogą Tobie lub Twoim bliskim w codziennym życiu!
Projekt pn.: Rozwój usług społecznych Świadczonych w społecznościach lokalnych powiatu jaworskiego i złotoryjskiego nr FEDS.07.07-IP.02-0050/23-00 realizowany w ramach Priorytetu nr 7 Fundusze Europejskie na rzecz rynku pracy i włączenia społecznego na Dolnym Śląsku, działania nr 7.7 Rozwój usług społecznych i zdrowotnych Programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027 współfinansowanego ze środków EFS Plus
Całkowita wartość projektu: 5 207 664,60 PLN
Dofinansowanie projektu z UE: 4 943 644,60 PLN
Wkład własny: 264 020,00 PLN
#FunduszeUE #FEDS #DWUP #EFSPlus #DolnyŚląsk #Jawor #Złotoryja #Opieka