Dodatek aktywizacyjny

Print Drukuj

Dodatek aktywizacyjny będziesz mógł otrzymać, jeżeli:

jesteś bezrobotnym z prawem do zasiłku i z własnej inicjatywy podejmiesz zatrudnienie, inną pracę zarobkową lub działalność gospodarczą.

Będziesz otrzymywał dodatek aktywizacyjny przez:

przez połowę okresu, w jakim przysługiwałby Ci jeszcze zasiłek, w wysokości 50% zasiłku dla bezrobotnych. Dodatek przysługuje od dnia złożenia wniosku.

Co należy zrobić, żeby otrzymać dodatek aktywizacyjny?

Jeżeli chciałbyś ubiegać się o dodatek aktywizacyjny, powinieneś złożyć wniosek w urzędzie pracy, w którym jesteś zarejestrowany jako bezrobotny wraz z dokumentem potwierdzającym podjęcie zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej albo oświadczeniem o podjęciu działalności gospodarczej.

Dodatek aktywizacyjny jest przyznawany bezrobotnemu, który z własnej inicjatywy rozpoczął działalność gospodarczą, zgodnie z warunkami dopuszczalności pomocy de minimis.

Dodatek aktywizacyjny nie będzie Ci przysługiwał, jeżeli:

  1. podejmiesz z własnej inicjatywy:
    1. zatrudnienie lub inną pracę zarobkową u pracodawcy, który był Twoim ostatnim pracodawcą, lub dla którego ostatnio wykonywałeś inną pracę zarobkową przed zarejestrowaniem jako bezrobotny,
    2. pracę za granicą Rzeczypospolitej Polskiej u pracodawcy zagranicznego;
  2. podejmiesz działalność gospodarczą w wyniku otrzymania dofinansowania podjęcia działalności gospodarczej lub innych środków publicznych;
  3. podejmiesz pracę w spółdzielni socjalnej w wyniku otrzymania środków na założenie lub przystąpienie do spółdzielni socjalnej.

Jeżeli otrzymasz decyzję o przyznaniu dodatku to nie będzie on jednak przysługiwał za okres zgłoszonego do CEIDG zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej, nieobecności nieusprawiedliwionej w pracy, przebywania na urlopie bezpłatnym.

​Podstawa prawna

Informacje o publikacji dokumentu


Dodatek aktywizacyjny

Print Drukuj
Przy ubieganiu się o dodatek aktywizacyjny wymagane są dokumenty:
1. Wypełniony i podpisany wniosek o przyznanie dodatku aktywizacyjnego;
2. Zaświadczenie o zatrudnieniu wystawione przez pracodawcę.
 

WNIOSKI NIEKOMPLETNE I NIEUZUPEŁNIONE W TERMINIE 7 DNI NIE BĘDĄ ROZPATRYWANIE
Termin załatwienia sprawy:
Wydanie decyzji o jego przyznaniu lub odmowie następuje w terminie 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku i innych niezbędnych dokumentów do jego rozpatrzenia – jeśli zaistnieją okoliczności uniemożliwiające wydanie decyzji w w/w terminie, zostaje on przesunięty zgodnie z obowiązującymi przepisami do chwili wyjaśnienia nieprawidłowości.
Dodatkowe informacje w w/w sprawie można uzyskać  w siedzibie Urzędu, w pokoju nr 15 lub pod telefonem 58 727 07 14 wew. 41.
Wniosek i druk zaświadczenia o przyznanie dodatku aktywizacyjnego znajdują się w zakładce  „Dokumenty do pobrania".
 
W CELU WYPŁATY DODATKU AKTYWIZACYJNEGO WYMAGANE JEST ZAŚWIADCZENIE POTWIERDZAJĄCE PRZEPRACOWANY MIESIĄC.
Powyższe zaświadczenie składa się co miesiąc, do 5-tego dnia miesiąca następnego po miesiącu przepracowanym. Nie złożenie zaświadczenia skutkować będzie wstrzymaniem wypłaty dodatku aktywizacyjnego.




 
Informacje o publikacji dokumentu