NUMERY TELEFONÓW PUP W MIKOŁOWIE
www.mikolow.praca.gov.pl epuap: /pupmikolow/SkrytkaESP
e-doreczenia: AE:PL-38650-63417-FJBES-14
|
||
KOMÓRKA | POKÓJ / NR WEW. | NR TELEFONU |
Informacja | 100 | 32 224 10 92 32 224 11 39 |
DYREKCJA POWIATOWEGO URZĘDU PRACY W MIKOŁOWIE | ||
Dyrektor PUP Sekretariat |
316 | 32 325 03 70 576 246 868 |
Zastępca Dyrektora | 208 | 32 325 03 85 576 248 222 |
DZIAŁ FINANSOWO KSIĘGOWY | ||
Główny Księgowy PUP | 319 | 32 325 03 91 |
Księgowość | 311 | 32 325 03 75 |
312 | 32 325 03 79 | |
315 | 32 325 03 78 | |
DZIAŁ ŚWIADCZEŃ | ||
Kierownik Działu | 314 | 32 325 03 97 576 246 884 |
Ewidencja | 104 | 32 325 03 73 576 247 582 |
Rejestracja | 103 | 32 325 03 89 |
Informacja | 100 | 32 224 10 92 32 224 11 39 |
DZIAŁ ORGANIZACJI | ||
Kierownik działu | 318 | 32 325 03 76 698 639 107 |
313 | 32 325 03 95 | |
Kancelaria / Archiwum | 112 | 32 325 03 71 |
CENTRUM AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ | ||
REFERAT PROJEKTÓW EUROPEJSKICH | ||
Projekty | 204 | 32 325 03 81 796 761 437 576 246 923 |
REFERAT OBSŁUGI KLIENTA | ||
Kierownik Działu | 110 | 32 224 45 15 880 149 616 |
Punkt informacji dla osób z niepełnosprawnością | 108 | 730 903 551 |
Obsługa A-G Stanowisko 1 | 107 | 576 246 935 796 761 353 |
Obsługa H-Ł Stanowisko 2 | ||
Obsługa M-Sa Stanowisko 3 | 106 | 576 246 936 796 758 128 |
Obsługa Sb-Ż Stanowisko 4 | ||
Zespół ds. cudzoziemców Oferty pracy |
410 | 32 325 03 93 795 053 367 796 764 868 |
Doradcy zawodowi | 411 | 576 246 924 |
412 | 796 760 621 | |
REFERAT INSTRUMENTÓW I ROZWOJU ZAWODOWEGO | ||
Dotacje i refundacje kosztów wyposażenia, subsydia |
205 | 32 325 03 82 796 757 339 |
Szkolenia | 202 | 32 325 03 83 537 182 586 |
Organizacja staży / prace społecznie użyteczne |
207 | 32 325 03 80 608 074 105 |
Prace interwencyjne | 203 | 32 325 03 84 576 246 953 |
Statystyka - Powiatowy Urząd Pracy w Mikołowie
Wydziały
Informacja dla osób bezrobotnych
- od poniedziałku do piątku
- w godzinach od 09:00 do 14:00.
- 576 246 935 (A - G), stanowisko 1 (parter, pokój 107),
- 796 761 353 (H - Ł), stanowisko 2 (parter, pokój 107),
- 576 246 936 (M - Sa), stanowisko 3 (parter, pokój 106),
- 796 758 128 (Sb - Ż), stanowisko 4 (parter, pokój 106).
Powiatowa Rada Rynku Pracy przy Powiatowym Urzędzie Pracy w Mikołowie
Na podstawie art. 23 ust. 3- 4 i 6 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 roku w sprawie rad rynku pracy.
W skład Powiatowej Rady Rynku Pracy powołani zostali:
Mirosław Duży – Starosta Mikołowski
Aneta Esnekier – Zastępca Burmistrza Mikołowa
Ewa Placha – Sekretarz Gminy Wyry
Elżbieta Piecha– Sekretarz Miasta Łaziska Górne
Janusz Ludwig – Rada OPZZ Województwa Śląskiego
Czesław Rakowski– Forum Związków Zawodowych Zarząd Województwa Śląskiego
Katarzyna Grabowska – NSZZ Solidarność Regionu Śląsko-Dąbrowskiego
Henryk Barzycki– Cech Rzemieślników i Przedsiębiorców
Jan Gizdoń– Śląska Izba Rolnicza
Jan Pińkowski- Wojewódzki Związek Rolników, Kółek i Organizacji Rolniczych
Przewodniczącym Rady wybrany został Starosta Mikołowski Mirosław Duży.
Wiceprzewodniczącą Rady wybrana została Pani Elżbieta Piecha.
Powiatowa Rada Rynku Pracy jest organem opiniodawczo-doradczym Starosty w sprawach polityki rynku pracy.
Do zakresu jej działania należy m.in. inspirowanie przedsięwzięć zmierzających do pełnego i produktywnego zatrudnienia w powiecie, ocena racjonalności gospodarki środkami Funduszu Pracy, opiniowanie programów specjalnych, celowość realizacji Programu Aktywizacja i Integracja, o którym mowa w art. 62a ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
Posiedzenia Powiatowej Rady Rynku Pracy:
- 19.01.2023 r.
- 04.04.2023 r.
- 22.08.2023 r.
- 13.12.2023 r.
- 21.02.2024 r.
- 19.06.2024 r.
- 18.09.2024 r.
- 04.12.2024 r.
- 12.02.2025 r.
- 17.06.2025 r.
Posiedzenie Powiatowej Rady Rynku Pracy odbędzie się w dniu 25.09.2025r.
Stopa bezrobocia
I.2025r. | II.2025r. | III.2025r. | IV.2025r. | V.2025r. | VI.2025r. | VII.2025r. | VIII.2025r. | IX.2025r. | X.2025r. | XI.2025r. | XII.2025r. | |
Powiat Mikołowski | 3,2 | 3,2 | 3,2 | 3,1 | 3,0 | 2,9 | 3,2 | |||||
Woj. Śląskie | 3,9 | 3,9 | 3,9 | 3,8 | 3,7 | 3,8 | 4,0 | |||||
KRAJ | 5,4 | 5,4 | 5,3 | 5,2 | 5,0 | 5,2 | 5,4 |
Źródło: Urząd Statystyczny Bydgoszcz
Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy - informacje dodatkowe
Informujemy, że od 1 czerwca 2025 roku uległy zmianie zasady dotyczące przyznawania refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy.
Prosimy o zapoznanie się z nowym regulaminem, a w razie pytań zapraszamy do kontaktu z pracownikami Urzędu.
Obecnie Pracodawca będący płatnikiem VAT może wnioskować wyłącznie o kwotę netto (refundacja nie obejmuje podatku VAT). Pracodawca nie będący płatnikiem VAT może wnioskować o kwotę brutto, jeśli jednak do 5 lat stanie się płatnikiem VAT – równowartość podatku wynikająca z rozliczenia sfinansowanego w ramach wyposażenia stanowiska pracy będzie podlegała zwrotowi do Urzędu.
Maksymalna kwota, o którą może wnioskować Pracodawca to 35 000,00 zł.
Nabór z rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego
INFORMACJA O NABORZE Z REZERWY KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO
Powiatowy Urząd Pracy w Mikołowie ogłasza nabór wniosków Pracodawców o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na sfinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego, o których mowa w art. 69a ust. 2 pkt 1 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, zgodnie z priorytetami wskazanymi przez Ministra właściwego do spraw pracy.
Rezerwa tzw. Pula Rady Rynku Pracy:
10) Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób po 50 roku życia.
11) Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób z orzeczonym stopniem niepełnosprawności.
12) Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób z niskim wykształceniem.
13) Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w obszarach/branżach, które powiatowe urzędy pracy określą na podstawie wybranych przez siebie dokumentów strategicznych, analiz czy planów rozwoju jako istotne dla danego powiatu czy województwa.
Rezerwa KFS: 322 956,40 zł
Planowany termin naboru wniosków:
od 19.08.2025r. - wnioski przyjmowane od godz. 7:30
do 20.08.2025r. - wnioski przyjmowane do godz. 14:00
Miejsce składania wniosków:
Powiatowy Urząd Pracy w Mikołowie, ul. Chopina 8, 43-170 Łaziska Górne
Elementy brane pod uwagę przy rozpatrywaniu wniosków:
a) zgodność dofinansowywanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania KFS;
b) zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy;
c) koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania z KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
d) posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego;
e) w przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
f) plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS;
g) możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitów, o których mowa w art. 109 ust. 2k i 2m ustawy;
h) korzystanie przez Pracodawcę ze wsparcia w ramach KFS w latach poprzednich;
i) uzasadnienie potrzeby odbycia kształcenia ustawicznego, przy uwzględnieniu obecnych i przyszłych potrzeb pracodawcy oraz obowiązujących priorytetów wydatkowania środków KFS;
j) uzasadnienie wyboru realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS;
k) spełnianie warunków koniecznych do udzielenia pomocy de minimis.
Wzory dokumentów oraz Regulamin przyznawania Pracodawcy środków z rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mikołowie w 2025 roku udostępnione są na stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy.
UWAGA!
Nie jest brana pod uwagę kolejność zgłoszeń.
Decyduje data i godzina wpływu wniosku do Urzędu, a nie nadania.
Wnioski złożone poza wskazanym terminem pozostaną bez rozpatrzenia.
W okresie trwania naboru nie ma możliwości konsultowania z pracownikami urzędu roboczych lub ostatecznych wersji składanych wniosków z uwagi na konkursowy tryb naboru.
Środki przyznawane są na dany rok budżetowy, a więc oznacza to, że działania muszą zostać rozpoczęte oraz środki muszą zostać wydatkowane w roku, w którym zostały przyznane.
Termin udzielenia odpowiedzi na wnioski pracodawców uzależniony jest od zainteresowania zgłoszonego w naborze. Urząd zastrzega sobie możliwość dokonania odpowiedzi na wniosek pracodawcy w terminie późniejszym niż 30 dni od dnia złożenia. Informacja o przedłużeniu terminu odpowiedzi na wniosek zostanie zamieszona na stronie internetowej urzędu:
https://mikolow.praca.gov.pl/ w zakładce Aktualności.
Lista rankingowa KFS
Lista rankingowa wniosków o dofinansowanie kosztów kształcenia z KFS z 28.05.2025r.
Informacja dot. rozpatrywania wniosków KFS
Informacja dotycząca rospatrywania wniosków złożonych w dniu 28.05.2025r. w ramach naboru z Krajowego Funduszu Szkoleniowego.
Powiatowy Urząd Pracy w Mikołowie informuje, że ocena wniosków o dofinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców z Krajowego Funduszu Szkoleniowego zostaje przedłużona do dnia 28.07.2025r.
Jednocześnie informujemy, że w związku z rezygnacją Pracodawców ze środków o dofinansowanie kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców z Krajowego Funduszu Szkoleniowego, iż pula dostępnych środków w ramach naboru wniosków KFS z dnia 28.05.2025r. została zwiększona.
Limit KFS wynosi: 200 071,94 zł.
Podstawa: § 9 ust 7 Regulaminy przyznawania praccodawcy środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mikołwoie w 2025 r.
AKTUALNE NUMERY TELEFONÓW
- 576 246 935 (A - G), stanowisko 1 (parter, pokój 107)
- 796 761 353 (H - Ł), stanowisko 2 (parter, pokój 107)
- 576 246 936 (M - Sa), stanowisko 3 (parter, pokój 106)
- 796 758 128 (Sb - Ż), stanowisko 4 (parter, pokój 106)
- 730 903 551 Punkt informacji dla osób z niepełnosprawnością (parter, pokój 108)
- 795 053 367 zespół ds cudzoziemców
- 796 764 868 oferty pracy
- 576 246 924 (pokój 411)
- 796 760 621 (pokój 412)
- 880 149 616
WAKACYJNY KIERMASZ OFERT PRACY
- 11.07.2025r. w godz. 9:30 - 12:30
- Powiatowy Urząd Pracy w Mikołowie, Łaziska Górne, ul. Chopina 8 (sala 111, parter)
Oferty pracy w powiecie
Informacje o urzędzie
Powiatowy Urząd Pracy w Mikołowie jest jednostka organizacyjną Powiatu, powołaną do wykonywania zadań publicznych samorządu powiatowego wynikających z:
- Ustawy z dnia 21.02.2025r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia /Dz.U. 2025 poz.620 z późn.zm./;
- Ustawy z dnia 21.02.2025r. o warunkach dopuszczalności powierzenia pracy cudzoziemcom na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej /Dz.U. 2025 poz.621/;
- Ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych /t.j. Dz.U. 2024 poz.44 z późn.zm./;
- Ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym /Dz.U. 2024 poz.107/;
- Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych /t.j. Dz.U. 2024 poz.1530 z późn.zm./;
- Innych obowiązujących aktów prawnych.
Zasięg terytorialny Powiatowego Urzędu Pracy w Mikołowie
- miasto/gmina Mikołów
- miasto/gmina Łaziska Górne
- gmina Ornontowice
- gmina Orzesze
- gmina Wyry
Informacja dotycząca terminu rozpatrywania wniosków złożonych w dniu 28.05.2025r. w ramach naboru z Krajowego Funduszu Szkoleniowego
Powiatowy Urząd Pracy w Mikołowie informuje, że ocena wniosków o dofinasowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców z Krajowego Funduszu Szkoleniowego zostaje przedłużona do dnia 25.07.2025r. Jednocześnie informujemy, że ze względu na konieczność uzupełnienia przez pracodawców wniosków o dofinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców z Krajowego Funduszu Szkoleniowego ww. termin może ulec wydłużeniu.
Podstawa: § 9 ust. 7 Regulaminu przyznawania pracodawcy środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mikołowie w 2025 r.
WAKACYJNY KIERMASZ OFERT PRACY
Już jutro (27.06.2025 r.) w godzinach od 9:30 do 12:30 zapraszamy na WAKACYJNY KIERMASZ OFERT PRACY!
Powiatowy Urząd Pracy w Mikołowie
43-190 łaziska Górne, ul. Chopina 8
parter, sala 111
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych
Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/ 679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urzęd. UE z dnia 04.05.2016 r. L 119/1), dalej jako „RODO”, Powiatowy Urząd Pracy w Mikołowie z siedzibą w Łaziskach Górnych przy ul. Chopina 8 informuje, iż:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiatowy Urząd Pracy w Mikołowie z siedzibą w Łaziskach Górnych przy ul. Chopina 8, dalej zwanym jako „ADO”. Administrującym danymi osobowymi w imieniu PUP w Mikołowie jest Dyrektor PUP w Mikołowie, tel. kontaktowy: 32/325-03-70, e-mail: sekretariat@pup-mikolow.pl.
2. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych e-mail: iod@pup-mikolow.pl.
3. Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c, e, art. 9 ust. 2 lit. b w celu realizacji zapisów:
a) Ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy wraz z aktami wykonawczymi do ustawy,
4. Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z powyższych przepisów prawnajest wymogiem ustawowym, a w pozostałym zakresie jest dobrowolne na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody.
5. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w oparciu o Jednolity Rzeczowy Wykaz Akt obowiązujący w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mikołowie.
6. Przysługuje Pani/Panu prawo:
a) dostępu do treści swoich danych oraz ich sprostowania,
b) a w przypadku danych na których podanie wyraził/a Pan/Pani zgodę przysługuje również Pani/Panu prawo ich usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie,
7. Podane przez Panią/Pana dane osobowe nie będą podlegały udostępnieniu podmiotom trzecim. Ewentualnymi odbiorcami Pani/Pana danych będą wyłącznie instytucje upoważnione z mocy prawa oraz podmioty, z którymi Powiatowy Urząd Pracy w Mikołowie ma podpisane umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
8. Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez ADO.
9. Administrator danych nie będzie przekazywał Pani/Pana danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowychgdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
Informacje dla osób ze szczególnymi potrzebami
Powiatowy Urząd Pracy w Mikołowie mieści się w budynku wyposażanym w podjazd, który ułatwia wejście do budynku osobom poruszającym się na wózku bądź też osobom z małymi dziećmi.
Bezpośrednio przy wejściu wyposażonym w podjazd znajduje się ogólnodostępne miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami narządu ruchu.
Na parterze budynku znajduje się toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Osoba obsługująca punkt informacyjny pomaga osobom ze szczególnymi potrzebami w orientacji w przestrzeni budynku oraz w komunikowaniu się z pracownikami Urzędu.
Ponadto w obsłudze osób ze szczególnymi potrzebami wprowadzono do użytku pętlę indukcyjną oraz usługę tłumacza polskiego języka migowego on-line.
W sprawach dotyczących dostępności można kontaktować się elektronicznie na adres e-mail: kancelaria@pup-mikolow.pl, a także dzwoniąc na numer telefonu 32 325 03 71.
Poniżej szczegółowe informacje na temat:
Obsługa osób głuchych i słabosłyszących
Zapewnienie dostępności architektonicznej i nformacyjno – komunikacyjnej
Zapewnienie dostępności cyfrowej
Deklaracja dostępności
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego (stan w dniu 01.01.2021 r.)
W dniu 20.06.2025 PUP będzie nieczynny.
Dyżur Ekspercki PIP
- 20.06.2025 w godzinach 10.00-13.00
- 502-874-347