Uprzejmie informujemy, że realizując zadania wynikające z Tarczy Antykryzysowej, staramy się dokładać wszelkich starań, aby jak najszybciej zrealizować składane przez Państwa wnioski.
Wydatkujemy pieniądze publiczne, więc wnioski muszą podlegać weryfikacji.
Na termin weryfikacji wniosku wpływa kompletność i poprawność wypełnionej dokumentacji.
Uwaga! Infolinia nie udziela informacji o statusie złożonego wniosku (z uwagi na ochronę danych).
PROCEDURA ROZPATRYWANIA WNIOSKÓW I WYPŁATY
- Wnioski rozpatrywane są według kolejności wpływu.
- W pierwszej kolejności weryfikowana jest poprawność i kompletność złożonego wniosku.
- Jeśli wniosek zawiera błędy (np. dane we wniosku nie są zgodne z wpisami w KRS/CEiDG) lub braki w dokumentacji, pracownik Urzędu skontaktuje się z pracodawcą na podany we wniosku nr telefonu lub adres e-mail i poprosi o poprawienie lub uzupełnienie wniosku.
- Jeśli wniosek jest kompletny i poprawny pod względem merytorycznym i formalno-prawnym (spełnia wymogi ustawowe), Dyrektor WUP wystąpi do Ministra ds. pracy o udzielenie limitu środków na dopłaty.
Po uzyskaniu środków, Dyrektor WUP zaakceptuje przelew środków na rachunek bankowy wskazany we wniosku (ilość transz przelewów odpowiada ilości miesięcy zgłoszonych we wniosku).
OBOWIĄZKI PRACODAWCY
- Pracodawca nie może wypowiedzieć umowy o pracę pracownikowi objętemu dofinansowaniem, z przyczyn niedotyczących pracownika, przez okres objęty dofinansowaniem.
- Pracodawca jest zobowiązany do powiadomienia WUP o istotnej zmianie okoliczności mających wpływ na wysokość wypłacanych świadczeń, np. o rezygnacji z kolejnej transzy dofinansowania lub o ustaniu stosunku pracy pracownika objętego dofinansowaniem lub o zmianie rachunku bankowego do wypłaty świadczeń albo o zamiarze wycofania złożonego wniosku.
Korespondencję w sprawie należy kierować wyłącznie przez portal praca.gov.pl (po zalogowaniu do portalu, należy odnaleźć złożony wniosek i wybrać opcję kontynuuj korespondencję pismem w sprawie). W tytule należy wskazać czego dotyczy pismo, np.: wycofanie wniosku, rezygnacja z dalszej pomocy, zmiana numeru rachunku bankowego. - W terminie 30 dni od zakończenia okresu dofinansowania, pracodawca musi rozliczyć otrzymane dofinansowanie (zgodnie z wytycznymi ustalonymi przez Ministra ds. pracy) i złożyć dokumenty potwierdzające wykorzystanie środków zgodnie z przeznaczeniem oraz zwrócić niewykorzystane środki.
[Wyjątek: gdy wsparcie otrzymał później - po okresie, o który wnioskował - wówczas termin 30 dni liczy się od daty otrzymania ostatniej transzy środków.]
Zwrot kwoty niewykorzystanej pomocy po ww. terminie, spowoduje naliczenie odsetek.
Wytyczne MRPiT oraz kalkulator dot. rozliczania wniosku w zakresie otrzymanych środków na ochronę miejsc pracy z FGŚP znajdują się pod adresem:
(https://psz.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/15gg-swiadczenia-rozliczenie)
ZWROT NIEWYKORZYSTANYCH ŚRODKÓW
Niewykorzystane środki pracodawca zwraca na konto WUP, z którego otrzymał wsparcie, razem z rozliczeniem.
Przelew związany ze zwrotem niewykorzystanej kwoty dofinansowania - wykazanej w rozliczeniu - należy opisać następująco: „rozliczenie dofinansowania, nazwa podmiotu, NIP, nr wniosku znajdujący się po oznaczeniu 30000/CV-19/xxxxxxxx".
(Przykład: rozliczenie dofinansowania, ABCDEF Sp. z o.o., NIP 777-777-77-77, wniosek 10011122)
Przelew ze zwrotem całej transzy środków należy opisać następująco: „która transza jest zwracana, nazwa podmiotu, NIP, nr wniosku znajdujący się po oznaczeniu 30000/CV-19/xxxxxxxx".
(Przykład: zwrot 2 i 3 transzy, ABCDEF Sp. z o.o., NIP 777-777-77-77, wniosek 10011122)
WYCOFANIE WNIOSKU / REZYGNACJA Z DALSZEJ POMOCY
Wycofanie wniosku dotyczy sytuacji, gdy nie została jeszcze przekazana pierwsza transza świadczeń z FGŚP w oparciu o złożony przez pracodawcę wniosek.
Rezygnacja z dalszej pomocy dotyczy sytuacji, gdy pracodawca otrzymał już pierwszą transzę świadczeń.
Kierowaną do WUP korespondencję należy zatytułować odpowiednio: Wycofanie wniosku / Rezygnacja z dalszej pomocy, podać pełną nazwę przedsiębiorcy i nr NIP oraz załączyć wypełniony stosowny druk przygotowany przez WUP w Poznaniu (patrz załączniki poniżej) i przesłać niezwłocznie do naszego Urzędu przez portal praca.gov.pl (opcja kontynuuj korespondencję - pismem w sprawie - jest dostępna po zalogowaniu do wniosku).