Prowadzisz sklepik szkolny? Możesz uzyskać pomoc finansową z Tarczy Antykryzysowej

23 lipca wchodzą nowe przepisy Tarczy Antykryzysowej, w ramach których można uzyskać pomoc na ochronę miejsc pracy w postaci dofinansowania do wynagrodzenia pracowników.

Kto może uzyskać pomoc?

Przedsiębiorca w rozumieniu art. 4 ust. 1 lub 2 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców,
który:
  1. na dzień 30 września 2020 r. prowadził działalność gospodarczą, polegającą na sprzedaży środków spożywczych, papierniczych i piśmienniczych na rzecz uczniów, słuchaczy lub wychowanków na terenie jednostek systemu oświaty, o których mowa w art. 2 ustawy z 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, oznaczoną wg PKD 2007, jako rodzaj przeważającej działalności kodami 47.11.Z albo 47.19.Z.;
  2. przychód z działalności gospodarczej w rozumieniu przepisów prawa podatkowego był niższy w następstwie wystąpienia COVID-19 co najmniej o 40% w listopadzie 2020 r., grudniu 2020 r., styczniu 2021 r., lutym 2021 r. albo w marcu 2021 r. w stosunku do przychodu uzyskanego we wrześniu 2019 r. lub we wrześniu 2020 r.

Jaką pomoc można uzyskać?

Dofinansowanie wynosi miesięcznie 2000 zł do wynagrodzenia jednego pracownika z uwzględnieniem wymiaru czasu pracy i przysługuje przez łączny okres 3 miesięcy kalendarzowych, począwszy od 1. dnia miesiąca, w którym złożono wniosek.

W jaki sposób złożyć wniosek?

Przedsiębiorca składa wniosek do Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku, wyłącznie w formie elektronicznej przez portal Praca.gov.pl.
Do wniosku należy dołączyć:
  1. wykaz pracowników objętych wnioskiem,
  2. skan zaświadczenia wystawionego przez dyrektora jednostki systemu oświaty o tym, że przedsiębiorca był związany przez okres co najmniej 14 dni w miesiącu, w którym wystąpił spadek przychodów, umową najmu powierzchni przeznaczonej do prowadzenia działalności gospodarczej.

Termin składania wniosków

Wnioski można składać od 23 lipca 2021 r. do 30 września 2021 r.