W okresie
od 22 do 30 maja 2018 odbyły się trzy edycje szkolenia
„Trudne sytuacje w pracy z klientami – Jak sobie z nimi radzić?" – w Suwałkach (22.05), Łomży (25.05) i Białymstoku (30.05). Szkolenie było skierowane do doradców klienta z powiatowych urzędów pracy naszego województwa. Szkolenie zostało poprzedzone ankietą badającą obszary trudności występujących w codziennej pracy – spotkania w grupach były kontynuacją tego wątku. Z uwagi na dużą różnorodność i specyfikę czynności wykonywanych przez poszczególnych uczestników szkolenia, można było skupić się głównie na zagadnieniach ogólnych i uniwersalnych związanych z obsługą klienta, a przede wszystkim nad rozpoznaniem i nastawieniem do klienta i jego potrzeb.
Wnioski ze szkolenia:
- Przeważająca część „trudnych sytuacji" w pracy z klientami wynika z niespójności, niejednokrotnie wręcz sprzeczności, jaka występuje pomiędzy celami, które realizują pracownicy urzędu pracy (szczególnie ci, którzy obsługują grupę osób bezrobotnych), a potrzebami i oczekiwaniami klientów.
- Celowe wydaje się przeprowadzenie warsztatów na temat radzenia sobie w trudnych sytuacjach w małych, jednorodnych grupach pracowników wykonujących podobne zadania. Pozwoliłoby to na głębszą i bardziej szczegółową analizę sytuacji oraz wypracowanie i przećwiczenie adekwatnych zachowań.